آموزش استفاده از وبمستر بینگ

موتور جستجوی بینگ یکی از رقبای جدی گوگل محسوب می شود که از زمانیکه مایکروسافت آنرا به منظور رفاه کاربران به دنیای اینترنت وارد نمود یک رقیب جدی و بسیار تاثیر گذار برای گوگل هویدا شد که مطمئنا تاثیرات بسزایی را در مورد نحوه ی عملکرد این دو موتور جستجو گذاشته است .

موتور جستجوی بینگ یا Bing جذابیت های بسیاری را به منظور جلب توجه کاربران برای صفحه ی اصلی خود ایجاد نموده است از جمله می توان به تصویر پس زمینه ای که برای Bing در نظر گرفته شده اشاره کرد . مسلما صفحه ی ابتدایی هر وب سایتی همانند ویترین یک فروشگاه تاثیر بسیار شگفتی در جذب افراد خواهد داشت و کمپانی مایکروسافت به این مورد به خصوص اهمیت ویژه ای داده است که پس از سرچ واژه ی کلیدی خوددرمیابیم که ظاهر زیبای آن برای فریب کاربران نبوده و به حق در جایگاه دوم موتورهای جستجو بد از گوگل قرار گرفته است .

درست است که نتایج حاصل از سرچ شما در هر دو موتور جستجو در نهایت به درجه ی حصول می رسد و برای کاربران تفاوت چندانی ندارد اما روند ارائه ی اطلاعات در آنها برای سئوکاران بسیار جالب است که در نهایت منجر شد تا این مقاله را برای شما مهیا کنیم . کافیست تا یک کلمه ی کلیدی را در هر دو موتور جستجوی گوگل و بینگ سرچ کنید خواهید دید که رتبه بندی هایی که در هر یک ارائه می شود کاملا متفاوت هستند و از اینجا به این نتیجه خواهیم رسید که الگوریتم بینگ با الگوریتم گوگل تفاوت دارد و Bing عوامل دیگری را در رتبه دهی به وب سایت ها در سر دارد .

کمپانی مایکروسافت اطلاعات بسیاری را در مورد عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی نتایج  Bingارائه نکرده است و ما به ناچار اطلاعاتی از چند تن از کارشناسان سئو را در این زمینه به خدمت شما می رسانیم لذا برای این مقاله منبع قابل استنادی وجود ندارد و هر آنچه گفته می شود بر پایه ی کسب تجربه است .

یکی از مواردی که بینگ بسیار به آن توجه می کند آنست که این موتور جستجو برای سن ثبت دامنه ی سایت و یا سایت هایی که از اعتبار بیشتری دردنیای مجازی برخوردارند ارج و ارزش بیشتری قائل است .

از موارد دیگر که شاید خوشایند عده ی زیادی قرار گیرد آنست که Bing حتی به مقاله ها یا مطالب جالبی که مدت طولانی است که در وبسایتی قرار گرفته و در صورت داشتن محتوای مناسب و مرتبط با موضوع سرچ شده ، به آن امتیاز می دهد و در واقع تاریخ و به روز بودن مطالب از اهمیت ویژه ای در این موتور جستجو برخوردار نیست .

  یکی از موارد دیگری که بر اساس تجربه به سئوکاران ثابت شده آنست که بینگ رابطه ی خوب و نزدیکی با سایت هایی که بر پایه ی فلش طراحی شده اند دارند . دیگر آنکه موتور جستجوی بینگ اهمیتی به سایت هایی که دارای بک لینک هستند نمی دهد و به لینک ورودی سایت ها اهمیت ویژه ای نمی دهد .

حال اگر شما نیز دوست دارید تا وب سایت خود را به جستجوگر Bing معرفی کنید ، اکنون قصد داریم تا نحوه ی ثبت سایت را در بینگ به شما می آموزیم :

پس از رفتن به آدرس ثبت نام وبمستر بینگ و ورود اکانت مایکروسافت خود (Hotmail یا Outlook ) با صفحه ای روبه رو خواهید شد که در مرکز آن کادر با عنوان Add a Site هویداست . روی آن کلیک کرده و آدرس سایت خود را در قسمت مربوطه وارد و در انتها نیز کلید Add را فشار دهید . هویت شما برای وبمستر بینگ باید تعریف شده باشد در غیر اینصورت سایت شما را ثبت نخواهد کرد . برای تایید هویت خود به عنوان دارنده ی سایت کافیست اقدامات زیر را انجام دهید :

برای اینکار ابزار بینگ سه روش را پیش روی شما قرار می دهد که شما می توانید به صلاح دید خود یکی از آنها را به منظور تایید هویت خود انتخاب نمایید : ۱ ) روش استفاده از فایل  XML  ۲ ) روش استفاده از متا تگ (Meta tag) 3 ) روش DNS دامنه

که دو روش نخست به نظر ساده تر هستند . در روش ۱ ، شما باید فایلی را که بینگ در این بخش در اختیار شما قرار داده است را دانلود نموه و آنرا روی هاست خود بارگذاری نمایید ، به یاد داشته باشید که هرگز آنرا در فایل خاصی قرار ندهید چرا که حتما باید روی ریشه ی اصلی قرار گیرد . در روش ۲ نیز کافیست تا کد متای ارائه شده توسط بینگ را از این بخش بر روی کدهای سایت خود کپی کنید . دقت داشته باشید که بلافاصله قبل از بسته شدن تگ <head/> این کار را انجام دهید . ( در سایت هایی با قالب وردپرس این تگ در فایلی با عنوان header.php وجود دارد ،پس شما باید کد را در این قسمت ذخیره نمایید ) . در روش سوم نیز حتما باید به پنل مدیریت دامنه ی خود دسترسی داشته باشید که همانطور که گفتیم استفاده از این روش کمی دشوار و پیچیده است و بهتر است از گام های ۱ و ۲ برای تایید هویت خود استفاده نمایید .

وب

در نهایت نیز کلید Verfiy را به منظور تایید فشار دهید .

بعد از اجرای تمام و کمال مراحل مذکور نوبت به ثبت نقشه ی سایت می رسد که به منظور معرفی نقشه سایت به ابزار وبمستر بینگ می توانید از یکی از گزینه های زیر استفاده کنید :

  • فایل XML
  • معرفی خبرخوان RSS 2 یا Atom 0.3 به وبمستر بینگ
  • معرفی یک فایل TXT بر روی هاست ( که در این روش باید آدرس هر صفحه از سایت خود را در خطی جداگانه بر روی این فایل قرار دهید و بعد از قرار دادن نقشه سایت بر روی هاست برای معرفی نقشه سایت از بخش sitemap-related information بر روی گزینه Submit a Sitemap کلیک کرده و آدرس نقشه سایت خود را در فیلد مربوطه وارد کنید. در نهایت نیز کلید SUBMIT را بفشارید ) .

امید است این آموزش مثمر ثمر قرار گرفته باشد و شما به راحتی توانسته باشید وب سایت خود را با موتورهای جستجوی بینگ نیز بهینه نمایید  .

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه مصرف اینترنت منابع مختلف در ویندوز را محدود کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که هر یکی از ما ایرانی ها این روزها بیستر درگیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو