آموزش انتخاب دوربین امنیتی مناسب

اگر شما در تلاش برای انتخاب یک دوربین امنیتی هستید، این انتخاب ذهن شما را آشفته میکند. در این آموزش چند مورد برای کمک به شما وجود دارد.

انتخاب دوربین امنیتی مناسب

شناختن انواع دوربین های موجود:
– دوربین امنیتی مادون قرمز (IR)
– دوربین های گنبدی
– دوربین های زوم شیب پان
– دوربین های مخفی

انتخاب دوربین امنیتی مناسب

مزایایی که در استفاده از دوربین های مادون قرمز باید در نظر بگیرید. این دوربین ها عمومی ترین نوع از دوربین ها برای محل کار و خانه هستند.
– این دوربین ها وضوح تصویر بالایی در رنگ ویدیو در طول روز تولید میکنند. در نور کم یا حالت های بدون نور، تصویر به نوع دوربین بستگی دارد.
– آنها می توانند با عوض کردن اتوماتیک رنگ به سیاه سفید منطقه را روشن کنند. روشن کننده مادون قرمز روشن میشود و به شما اجازه می دهد تا وضوح بیشتری مثل چشم انسان را در نور کم یا بدون نور ببینید.
– خواه شما آن را داخل یا بیرون استفاده کنید آنها می توانند مزیت بسیار بزرگی در نور کم یا موقعیت های بدون نور داشته باشند.
– آنها می توانند تغیرات آب و هوایی و هوای گرم یا دمای سرد را تحمل کنند، بدون اینکه احتیاج به دوربین اضافی باشد.
– دوربین های مادون قرمز داخل خانه یک تصویر واضح را در نور و تاریکی ضبط می کنند.

 

انتخاب دوربین امنیتی مناسب

مزایایی که در استفاده از دوربین های گنبدی باید در نظر بگیرید. انواع مختلفی از دوربین های گنبدی مثل مادون قرمز، گنبدی های داخل خانه، گنبدی های خارج خانه، گنبدی های ضد خرابکاری، گنبدی های زوم شیب پان قابل کنترل. دوربین های گنبدی کلاسیک “دودی” تمام رفت و آمدهای اضافی مثل دوستان، مشتریان، کارمندان و سارقان را ارائه میکنند و در صورت مشاهده مورد مشکوک می توان با لنز دوربین مورد را بررسی کرد. پوشش دودی بر روی کیفیت تصویر تاثیر نمیگذارد.
– یک تصویر شفاف با وضوح رنگی بالا، با دوربین های گنبدی.
– دوربین های زوم شیب پان برای خانه ها مناسب تر هستند.
– دوربین های حرفه ای “نوع جعبه ای” به عنوان دوربین های خانگی در داخل و خارج خانه استفاده می شوند.

انتخاب دوربین امنیتی مناسب

مزایای استفاده از دوربین های جعبه ای حرفه ای. این دوربین ها به دلیل کیفیت بالای فیلم هایشان شناخته می شوند. این دوربین ها اغلب در بانک ها، سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای و … دیده می شوند.
– لنز آنها می تواند بر اساس زاویه ی دید و زوم آنها تغییر داد.
– بعضی از این دوربین ها، دوربین های روز/شب نامیده می شوند که می توانند از رنگی در طول روز به سیاه و سفید در بعد از ظهر که نور کم می شود عوض شوند (حالت های نوری).
– در نور کم دوربین ها بهتر از تاریکی کامل فیلمبرداری می کنند.
– دوربین های مادون قرمز به عنوان دوربین های دید در شب در نظر گرفته می شوند و درجه نور ۰ دارند.
اگر شما دوربین مادون قرمز نمیخواهید و کیفیت فیلم در طول روز برای شما اهمیت دارد دوربین های جعبه ای را انتخاب کنید.

انتخاب دوربین امنیتی مناسب

مزایای دوربین های زوم شیب پان. در اینجا دوربین های قابل کنترل با DVR، نرم افزارهای دیدهای کنترلی و یا جوی استیک وجود دارند. آنها می توانند بالا، پایین، چپ و راست بروند و قابلیت زوم دارند.
– به عنوان مثال، شما میتوانید از پلاک ماشین عکس گرفته و یا روی چهره افراد در فاصله دور زوم کنید.
– همچنین شما می توانید آنرا برای مسافرت خود برنامه ریزی کنید جایی که شما میتوانید آن را از راه دور ببینید.
– فرودگاه ها و فروشگاه های زنجیره ای بسیار بزرگ، مثال هایی از مکان هایی هستند که از PTZ ها استفاده میکنند. (دوربین های زوم شیب پان Pan Zoom Cameras)
– این دوربین ها گران قیمت هستند. سوال اینجاست که آیا شما به این دوربین احتیاج دارید؟ یا می توانید دوربین ها را برای رسیدن به راه حل مورد نظر فیکس کنید.
– این دوربین ها یک کابل اضافی برای بهره برداری دارند. یک کابل CAT5 برای روشن کردن و حالت ویدئو و نیز RG-59 کابل هم محور برای کنترل زنده آن از طریق اینترنت دارد. نگران نباشید، یک کابل CAT5 را در کنار RG-59 برای کنترل دوربین خود اجرا کنید.

انتخاب دوربین امنیتی مناسب

مزایای استفاده از دوربین های مخفی را در نظر بگیرید. این دوربین ها شاید بالاترین درجه نظارتی را داشته باشند. اگر شما می خواهید کسی متوجه نشود که در آنجا دوربین وجود دارد، از یک دوربین مخفی استفاده کنید. ردیاب دودی قلابی، ردیاب های حرکتی، ساعت ها، آب پاش، علامت خروج (EXIT) نمونه هایی از انواع دوربین های مخفی مورد استفاده هستند.
– اشکال اساسی دوربین های مخفی اینست که قابلیت مادون قرمزی ندارند که ارائه آنها را در نور کم کاهش می دهد.
– به اضافه اینکه، بیشتر دوربین های مخفی تحمل تغییرات آب و هوایی را ندارند بنابراین آنها به اندازه مادون قرمز ها و دوربین های گنبدی در خارج از خانه مفید نیستند.
– داروخانه ها، راهروهای هتل، کمک کننده امکانات محل زندگی و خانه ها مثال هایی از مکان هایی هستند که میتوان از دوربین مخفی استفاده کرد.

انتخاب دوربین امنیتی مناسب

تصمیم بگیرید که دوربین های سیمی یا بدون سیم (وایرلس) میخواهید. دوربین های سیمی بزرگترین و مهمترین انتخاب هستند که کیفیت فیلم بالاتری از دوربین های بی سیم دارند. دوربین های بی سیم تاحدودی می توانند گمراه کننده باشند چون احتیاج به طراحی محل دوربین دارند. به اضافه اینکه، آنها نیاز به یک خط دید بدون مانع دارند که اغلب مسئله ساز است.
– قابلیت اعتماد و کیفیت فیلم دلیل اصلی است که شما باید از دوربین های سیمی استفاده کنید. دوربین های سیمی تنها یک کابل تک در پشت شان دارند که در محل DVR به دوربین شخصی تبدیل می شوند. شما میتوانید این دوربین را تا ۸۰۰۲۴۰ متر دورتر از کابل اجرا کنید. اگر بیشتر از ۲۴۰ متر باشد شما به یک کابل CAT5 با بالانس و تقویت کننده نیاز دارید.
– طول عمر طولانی و کیفیت بالاتر را از دوربین های سیمی انتظار داشته باشید.
– موانع مسئله ای در دوربین های سیمی نیستند. به خاطر داشته باشید که، گاهی اوقات شما به دو محل کاملا نیاز دارید. در این حالت، شما می توانید فرستنده را پشت DVR وصل کنید.

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی عوامل هنگ کردن گوشی تلفن همراه

هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که کاربران در بسیاری موارد آن را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو