آموزش انتخاب لنز دوربین دیجیتال

هنگامی که شما در حال خرید یک سیستم SLR دیجیتال هستید، باید بیشترین سرمایه گذاری را برای لنز بکنید. اگرچه ظاهر دوربین ها ممکن است با آمدن تکنولوژی های جدید از مد بیفتد اما یک عدسی خوب می تواند بسیار عمر کند. تا زمانی که از اپتیک برای بزرگنمایی تصویر استفاده می شود، لنز، از بسیاری جهات، مهم ترین عامل یک عکاسی خوب است. انتخاب لنز به عوامل بسیاری بستگی دارد، از جمله نوع دوربین و نوع عکاسی ای که شما انجام می دهید.

۱

دوربین دیجیتال خود را برای پیدا کردن اینکه آیا یک سنسور فول فریم دارد یا نه چک کنید. دوربین های دارای سنسور فول فریم تنها با لنزهای خاصی کار می کنند، مانند Cannon و Nikon، مدل های حسگر فول فریم نیکون D700 و D3، کانن ۵D و ۱DS و A900 سونی می باشند.

۲

فاصله کانونی مورد نیاز خود را تعیین کنید. لنز با زاویه دید عریض، مانند ۱۸ میلی متر، برای عکس های چشم انداز و عکس های پانوراما مناسب است. لنزهای تله، تا ۳۰۰ میلیمتر یا بیشتر، برای حیات وحش و عکس های ورزشی مناسب هستند.

۳

عدد دیافراگم لنز را بررسی کنید. لنز با دیافراگم ثابت f/2.8، اجازه می دهد تا نور بیشتری به سنسور برخورد کند و برای عکاسی در نور کم و عکس های اکشن بسیار مناسب است. این لنزها گران تر هستند. بسیاری از لنزهای محبوب با دیافراگم هایی از f/3.5 تا f/5.6 وجود دارند.

۴

از کار کردن ضریب تبدیل بر روی یک دوربین غیر فول فریم مطمئن شوید تا اطمینان حاصل کنید که آن فاصله کانونی برای شما مناسب خواهد بود. نیکون، کانن، پنتاکس و سونی، دوربین های حسگر غیر فول فریم ضریب تبدیل x1.5 دارند، بنابراین هر فاصله کانونی باید در ۱.۵ ضرب شود تا ۳۵ میلی متر فاصله کانونی درست آن تعیین شود. برای المپیوس، ضریب تبدیل x2 است. با اینکه ضریب تبدیل، عکس های تله بهتری بدست می دهد اما قابلیت زاویه دید عریض آن را کاهش می دهد.

۵

برخی از لنزهای سه بخشی از شرکت هایی مانند Tamron، Tokina و Quantaray را بررسی کنید. اگرچه لنزهای سه بخشی به اندازه لنزهای دیگر خوب نیستند، اما برخی از آن ها قابلیت عکسبرداری بسیار خوبی با مقادیر کم دیافراگم و با قیمت بسیار کمتر ارائه می دهند.

درباره‌ی

همچنین ببینید

دوربین هوشمند NX3000 Smart سامسونگ با سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی رونمایی شد

سامسونگ جدیدترین دوربین بدون آیینه خود را با نام NX3000 Smart Camera رونمایی کرد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو