آموزش ایجاد سایه با استفاده از فتوشاپ CS3

افزودن سایه به تصاویر می تواند تصاویر شما را دراماتیک تر و یا واقعی تر کند . در این آموزش به شما خواهیم آموخت که چطور در فوتوشاپ CS3 سایه بسازید .

 گام ۱ :

عکس مورد نظرتان را در فوتوشاپ باز کنید. اطمینان حاصل کنید که تصویر مورد نظرتان برش خورده و روی یک لایه ی شفاف یا transparent قرار دارد . برای لایه ی مورد نظرتان یک اسم انتخاب کنید . عکس برش خورده را جایی از صفحه قرار دهید که فضای کافی برای ایجاد سایه وجود داشته باشد .

Open your image.

گام ۲ :

لایه ی عکس را کپی کنید . یک لایه ی جدید باز کنید و رنگ آن را به سفید تغییر دهید و این لایه را زیر لایه ی تصویرتان بیندازید . نام لایه ی کپی (layer copy) را به سایه (shadow) تغییر دهید .( Duplicate the image layer )

Duplicate the image layer.

گام ۳ :

در قسمت Set the foreground color  رنگ تصویرسایه را به مشکی تغییر دهید . به قسمت Filters رفته و روی Blur بایستید و سپس گزینه ی Gaussian blur را انتخاب کنید و blur around را روی ۳ تا ۵ بگذارید .

Set the foreground color to black.

گام  ۴ :

نگاه کنید که اگر لایه ی سایه اکنون فعال است دکمه های  CTRL  و  T را به صورت همزمان فشار دهید . دور تا دور عکس توسط یک چهار گوش گرفته می شود که روی  این چهارگوش ۸ مربع کوچک قرار دارد . ببینید که نور از کدام طرف به تصویر شما می تابد و تصویر را با استفاده از مربع های کوچک خلاف جهت نور جا به جا کنید .

کلید CTRL را نگه دارید و روی مربع ها ی کوچک کلیک کنید و توسط آن به تصویرتان فرم دهید و آن را در جهت دلخواه تنظیم کنید و در نهایت Enter  را بزنید تا تصویر ثابت شود . توجه داشته باشید که در اینجا قرار است یک سایه بسازید پس با توجه به دیده ها و دانسته های خود در این مرحله تصویرتان را به شکل یک سایه بسازید .

Distort the shadow.

گام ۵ :

اکنون لایه ی سایه ی فوتوشاپ را فعال کنید . بدین صورت که روی لایه ی سایه ای که خودتان با نام  shadow ساختید و در مرحله ی قبل جهت آن را تنظیم نمودید دوبار کلیک کنید و سپس روی قسمت  drop shadow کلیک نموده و برای لایه ی shadow یک سایه بیندازید . opacity lower را تنظیم کنید و آن را حدودا روی ۷۰ یا ۸۰ درصد قرار دهید . برای سایه نیز رنگ خاکستری مناسب است .آن را تبدیل به رنگ خاکستری کنید . و در نهایت نیز لایه ی سایه را کپی کنید . شما این سایه را نیاز دارید .

Activate the shadow layer and set the opacity lower so it becomes greyish, about 70-80% is good.

گام ۶ :

لایه ی سایه را فعال کنید و opacity را در آن کمتر کنید تا جایی که شما رنگ مشکی را به خاکستری روشن تبدیل کنید .

Activate the copy of the shadow layer.

گام ۷ :

سایز سایه را کمی بزرگتر کنید . در اصل اندازه ی آن را تنظیم کنید .

Resize the copy of the shadow layer.

گام ۸ :

تصویرتان را با فرمت PNG  یا  to GIFذخیره کنید و از کار خود لذت ببرید . اگر فایل خود را با این فرمت ها ذخیره کنید این اجازه را خواهید داشت تا عکستان را وارد هر جا یا هر نرم افزاری کنید و روی آن کار کنید .

Save your image.

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه مصرف اینترنت منابع مختلف در ویندوز را محدود کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که هر یکی از ما ایرانی ها این روزها بیستر درگیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو