آموزش بافت شال گردن

بافتنی از آن هنرهایی است که طرفداران بسیاری دارد، به‌خصوص در این روزهای سرد که هیچ چیز بیشتر از یک لباس بافتنی گرم نمی‌چسبد،به همین دلیل ما آموزش بافتنی را از این شماره آغاز می‌کنیم و اگر در این راه همراه ما باشید، می‌آموزید که چگونه شال، کلاه، دستکش و ژاکت ببافید و با مدل‌های بافتنی امسال هم بیشتر آشنا خواهید شد.

بافتنی از آن هنرهایی است که طرفداران بسیاری دارد، به‌خصوص در این روزهای سرد که هیچ چیز بیشتر از یک لباس بافتنی گرم نمی‌چسبد، کافی است سری به میدان حسن‌آباد تهران بزنید تا ببینید خانم‌های بسیاری سراغ کاموا، بافتن و انواع الگوهای بافتنی هستند و کاموافروشی‌ها بیش از هر زمان دیگری از سال شلوغ بوده و در گوشه‌ و کنار همین مغازه‌ها خانم‌ها به یکدیگر روش‌های جدید بافتن را یاد می‌دهند، به همین دلیل ما آموزش بافتنی را از این شماره آغاز می‌کنیم و اگر در این راه همراه ما باشید، می‌آموزید که چگونه شال، کلاه، دستکش و ژاکت ببافید و با مدل‌های بافتنی امسال هم بیشتر آشنا خواهید شد.

وسایل مورد نیاز:

دو کلاف ۵۰ گرمی کاموا (بهتر است طرح‌های اسپرت را انتخاب کنید)
میل شماره ۴

هنگامی که بافتن باریکه‌ای شبیه آنچه در تصویر زیر نشان داده شده است را یاد گرفتید، یکی را از رو ببافید، دیگری را از زیر و اینگونه ادامه دهید. برای پوشیدن شال بهتر است انتهای هر طرف را در جلو رها کنید.
در ۱۵ مرحله به شال‌تان برسید .

مرحله یک:
۳ دونه بیندازید.

مرحله ۲:
رج یک: ۲ دونه را بافته و دونه آخر را نبافته و به حال خود رها کنید.

مرحله ۳:
رج ۲: با نخ کاموایی که در پشت میل قرار دارد، یک دونه را بافته و سپس یک دونه زیاد کنید (روش اضافه کردن را در تصویر ببینید)؛ دونه بعدی را بافته و دونه آخر را نبافته و به حال خود بگذارید.

بافت شال گردن , نحوه بافت شال گردن

بافت شال گردن , نحوه بافت شال گردن
مرحله ۴:
رج ۳: با نخ کاموایی که در پشت میل قرار دارد، یک دونه را بافته و سپس یک دونه زیاد کنید، این کار را تا دونه ماقبل آخر ادامه دهید. دونه آخر را نبافته و به حال خود  بگذارید.

مرحله ۵:
رج ۳ را به همان شکل ادامه دهید تا زمانی که تعداد دونه‌های شما به عدد ۲۴ برسد. (در این هنگام پهنای بافتی شما باید حدود ۱۲ سانتی‌متر باشد).

مرحله ۶:
حال بدون اضافه کردن دونه‌ای و با همان ۲۴عدد، بافتن خود را ادامه دهید تا شال گردن به ۱۰ سانتی‌متر برسد. به‌خاطر بسپارید که دونه آخر را نباید ببافید.

مرحله ۷:

بافت شال گردن , نحوه بافت شال گردن
حال بافت را به ۲ قسمت تقسیم کنید (روش تقسیم کردن را در تصویر مشاهده کنید). هنگامی که این کار را تمام کردید، نیمی از دونه‌ها روی میل‌های دوطرفه و نیمی دیگر روی میل‌های خودتان قرار می‌گیرد.

مرحله ۸:
دونه‌هایی را که روی میل‌های خودتان قرار دارند، ببافید (به دونه‌های قرار گرفته روی میل‌های دوطرفه کاری نداشته باشید). به‌خاطر بسپارید که دونه آخر را نباید ببافید. حدود ۴ سانتی‌متر ببافید. حال این دونه‌ها را در یک نخ کرده و به حال خود بگذارید. کاموا را با قیچی ببرید. مطمئن شوید که به میزان کافی کاموا بگذارید، چون دوباره به این دونه‌ها برمی‌گردیم.

مرحله ۹:
حال همین کار را برای دونه‌هایی که روی میل‌های دو طرفه قرار دارند، تکرار کنید. درست به همان صورت قبل.

مرحله ۱۰:
حال تمام دونه‌ها را روی یک میل قرار داده و بافتن را به این ترتیب ادامه دهید؛ یک میل بردارید، یک دونه از میل دو طرفه در این میل بیندازید، سپس یک دونه از میلی که از ابتدا در دست داشتید، این کار را ادامه دهید تا تمام دونه‌ها در میل قرار بگیرند.

مرحله ۱۱:
حال بافتن را شروع کرده و ادامه دهید. به‌‌یاد بسپارید که دونه آخر را نباید ببافید. بافتن را تا حدود ۴۰ سانتی‌متر دیگر ادامه دهید، (برای آنکه سایز شال گردن مناسب باشد، اگر برای کودک می‌بافید، سانتی‌مترهای کمتری ببافید و اگر برای بزرگسال می‌بافید، سانتی‌مترهای بیشتری ببافید).

مرحله ۱۲:
حال دوباره مرحله ۷ را تکرار کنید. دونه‌ها را به دو بخش مساوی تقسیم کرده و در دو میل جداگانه قرار دهید.

مرحله ۱۳:
حال دوباره مراحل ۸، ۹ و ۱۰ را تکرار کنید.

مرحله ۱۴:
در این مرحله به بافتن ادامه دهید. به‌خاطر بسپارید که دونه آخر را نباید ببافید. حدود ۶ سانتی‌متر دیگر ببافید.

مرحله ۱۵:

بافت شال گردن , نحوه بافت شال گردن
پایان کار: یک دونه را ببافید، حال کم کردن دونه‌ها را شروع کنید (چگونه کم کردن را در تصویر مشاهده کنید) و کار بافتن را به همین ترتیب ادامه دهید تا رج تمام شود. به یاد بسپارید که دونه آخر را نباید ببافید. این کار را به همین ترتیب ادامه دهید؛ در آخر تنها ۳ دونه باقی می‌ماند. حال دونه‌های باقیمانده را کور کنید. با استفاده از سوزن ملیله دوزی، انتهای شال بافته شده را مرتب کنید.

منبع : bartarinha.ir

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش ساخت آباژور در کمترین زمان

  آیا عاشق آباژورهای با پایه مرمر هستید اما به نظرتان گران می‌رسد؟ در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو