آموزش رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک

رانندگی یک مهارت همه گیر و مهم در تمام دنیاست. اما قبل از اینکه به فکر رانندگی بیافتید، باید بدانید که رانندگی یک امتیاز است، و نه یک اجبار. پس باید هم زمان با رانندگی، مسئولیت پذیری در برابر راننده بودن را نیز بیاموزید. قوانین رانندگی برای خود ما وضع شده اند و رعایت آنها به نفع خودمان است.

۱

رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک
ترمز دستی را بخوابانید. پدال ترمز را نگه دارید. سوییچ را بگردانید و استارت بزنید.

۲

رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک
ماشین را در دنده قرار دهید. در ماشین های دنده اتوماتیک، حرکت (D) و یا معکوس (R) را می توانید انتخاب کنید. زمانی که می خواهید دنده عقب بگذارید، داخل آینه عقب را نگاهی بیاندازید. دست خود را روی صندلی کمک راننده قرار داده، سر را به عقب برگردانید و به عقب بروید.

۳

رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک
پا را از روی ترمز برداشته و حرکت کنید. به مرور فشار روی گاز را بیشتر کنید.

۴

رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک
شتاب مورد نظر را بگیرید. اگر در بزرگراه باشید، باید از حداکثر و حداقل سرعت حرکت آگاه باشید و البته با ترافیک جاده خود را وفق دهید. رعایت نکردن حداقل سرعت، می تواند به همان اندازه رعایت نکردن حداکثر سرعت خطرناک باشد. آرام و به مرور به شتاب خود بیافزایید.

۵

رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک
کنترل خودرو را در دست داشته باشید. هر دو دست را روی فرمان قرار دهید. دست ها را در وضعیت ساعت ۸ و ۴ و یا کمی بالاتر، یعنی ۹ و ۳ نگه دارید. زمانی که می خواهید دور بزنید، دستی را که به چرخ مورد نظر نزدیکتر است را به سمت پایین بگردانید و دست مخالف را به سمت بالا و فرمان را به آن سمت بگردانید. در دور زدن های سریع، دستی که با آن فرمان را می کشید، باید روی دست هل دهنده قرار دهید و این کار را دو دستی انجام دهید.

۶

رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک
طول خط توقف و ترمز خودرو را بدانید. باید حواستان باشد که چند متر جلوتر از ترمز، خودرو به طور کامل متوقف خواهد شد. همیشه فاصله خود را با خودروی مقابل خود حفظ کنید. این قانون را به یاد داشته باشید: همیشه دو ثانیه عقب تر از ماشین جلویی تان باشید. هیچگاه به طور ناگهانی توقف نکنید، مگر اینکه وضعیتی اورژانسی پیش آمده باشد.

۷

رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک
از علائم هشدار خودرو، به درستی استفاده کنید. راننده ای که در پشت سرتان می راند، از ذهن شما خبر ندارد. باید با استفاده از علائم هشدار، او را با خبر سازید. ۵۰ متر قبل از محل گردش، در تعویض لاین و هنگام خروج از پارک و یا تصمیم به پارک راهنما بزنید.

۸

رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک
از چراغ های خودرو، در موقعیت های خطر، تاریکی، وضعیت بارانی و یا مه، به درستی استفاده کنید. از روشن ماندن بی دلیل چراغ ها خودداری کنید.

۹

رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک
از سالم بودن برف پاک کن مطمئن شوید و در هوای بارانی و یا برفی، از برف پاک کن به درستی استفاده کنید. در هوایی که دیدتان کمتر می شود، از سرعت خود بکاهید. بدون برف پاک کن سالم، در هوای طوفانی رانندگی نکنید.

۱۰

رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک
همیشه قبل از عوض کردن لاین، راهنما بزنید. در آینه نگاه کنید و وضعیت خودروهای دیگر نسبت به خودتان را بررسی کنید. به لاین بعدی، در امتداد شانه های خود، نگاه کنید و وضعیت را دوباره بررسی کنید و به لاین دیگر بروید.

۱۱

رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک
پس از اینکه به مقصد رسید، ماشین را خاموش کرده و درست پارک کنید. دنده را در وضعیت پارک قرار دهید. پا را روی ترمز گذاشته و متوقف شوید. دستی را بکشید. چراغ ها را خاموش کنید. درب خودروها را قفل کنید. وضعیت پارک خودرو را بررسی کنید.

=====================

درباره‌ی

همچنین ببینید

برندگان نودمین دوره اسکار (اسکار ۲۰۱۸)

امسال نودمین سال برگزاری اسکار بود ، مراسمی که چشم های تمام سینماگران را هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو