آموزش روش های انداختن عکس خوب در شب با گوشی هوشمند

امیدواریم شما هم با ما موافق باشید که عکس هایی که در شب گرفته می شود می تواند عکس های بسیار زیبا و تاثیر گذاری باشند. یک چیز خاصی در تضاد با رنگ های گرم تابیده شده و آسمان تاریک وجود دارد. چیزی که در مورد عکس هایی که در شب گرفته می شود وجود دارد، هرچند که گوشی های هوشمند اغلب در عکس انداختن در شب خوب نیستند، رعایت کردن چند تا نکته است .

 روش های انداختن عکس خوب در شب با گوشی هوشمند

گوشی خود را تا آن جایی که می توانید ثابت نگه دارید

این چیزی است که عکاس های کم تجربه کمتر به آن توجه می کنند. نکته اینجاست که تا اونجایی که می توانید گوشی خود را ثابت نگه دارید. متوجه می شوید که زمانی به نام زمان نمایش ( exposure time ) وجود دارد که دراین زمان نور توسط دوربین گرفته می شود و به عکس تبدیل می شود. در روز زمان نمایش کوتاه است معمولا کمتر از یک هزارم ثانیه است ، ولی در شب ، که نور کم است ، زمان نمایش طولانی تر می شود. حتی با کوچکترین حرکت دست در این زمان بسیار کم عکس تار می شود. گوشی هایی که لرزشگیر و تثیت کننده عکس دارند کمتر دچار تاری عکس می شوند، ولی از تاثیر آن در امان نیستند.

راه  خلاصی از این مشکل پیدا کردن جایی برای ثابت نگه داشتن گوشی است مثلا می توانید گوشی را در جایی ثابت و محکم بگذارید مثلا روی میز یا صندلی یا هر چیزی که در اطراف می بینید. آن وقت تفاوت را می بینید. و اگر در مورد کیفیت عکس هایتان بسیار سخت گیر هستید ، بهتراست که یک سه پایه مخصوص گوشی های هوشمند تهیه کنید.

تایمر می تواند به شما کمک کند

همان طور که ما در مورد لرزش دست استرس داریم که در شب عکس خوب نشود. ولی حتی اگر می توانید دستانتان را بدون لرزش نگه دارید باز هم امکان دارد زمانی که می خواهید دکمه عکس گرفتن را بزنید عکس تار بیفتد. امروزه گوشی ها واقعا بسیار سریع عکس می گیرند به خاطر همین عمل فشردن دکمه به خودی خود می تواند حرکت کوچکی ایجاد کند و باعث تاری عکس شود. راه حل این موضوع استفاده از تایمر هست. تاخیر ۲ ثانیه ای می تواند مفید باشد.

گوشی خود را در حالت عکس در شب امتحان کنید

بیشتر گوشی های مدرن برنامه انداختن عکس در شب در دوربین هایشان هست. این قابلیت خیلی مزیت نیست می تواند عکس های بهتری در شب بندازد یا حتی عکس ها را بد تر هم بکند یا تغییری ایجاد نکند ولی در هر صورت امتحانش ضرر ندارد. یک عکس در حالت عکس در شب بیندازید و یک بار بدون این حالت و ببینید که کدام بهتر است.

از فلاش برای فاصله های خیلی دور استفاده نکنید

امروزه بیشتر گوشی ها یک یا دو چراغ LED برای فلاش دارند. گوشی هایی که دوربین در وسط قرار دارد مثل نوکیا Lumia 1020 یا سامسونگ Galaxy K Zoom فلاش های زنونی دارند ، که حتی می تواند بهتر باشد چون که نور بیشتری از خود ساطع می کنند. حتی فلاش های پر قدرت هم برای فاصله های بسیار دور کارایی ندارند. در حقیقت اگر فاصله بین دوربین و سوژه را دو برابر افزایش دهیم حجم نوری که به دوربین می رسد ۴ برابر کاهش پیدا می کند و برعکسش نیز صادق است ، اگر شما بسیار به سوژه ای که می خواهید ازش عکس بگیرید نزدیک باشید و فلاش را روشن کرده باشید ، عکس شما در نور بسیار زیاد غرق می شود. فاصله بهینه برای استفاده از فلاش در هر گوشی متفاوت است ، ولی فاصله بین ۲ تا ۷ فوت ( ۰٫۶ تا ۲ متر) از هر چیز یا هر کسی که می خواهید عکس بگیرید می تواند خوب باشد. شاید لازم نباشد که بگوییم که استفاده از فلاش برای سوژه هایی که در دوردست قرار دارند بیهوده است.

درباره‌ی

همچنین ببینید

پکیج طلایی آموزش تخصصی عکاسی

بسته های آموزشی ویدئویی  عکاسی ویژه کسانی که میخواهند عکاسی را تازه شروع کنند و کسانی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو