آموزش ساخت موتورسیکلت با پوشک بچه

در این آموزش روش جالبی را برای تهیه یا ساخت یک اسباب بازی جالب برای کودکان نوپای خود خواهید آموخت . والدین گرامی خود می توانند با استفاده از ابزار و روش هایی که در زیر به آنها اشاره می کنیم در منزل یک موتورسیکلت نرم و راحت را با استفاده از پوشک بچه بسازند .

گام ۱ :

وسایل بدربخوری را که احساس می کنید موتورسیکلت کودک شما را زیبا تر می کند انتخاب کنید . این مورد کاملا سلیقه ایست . پوشک بچه را فراموش نکنید برای ساخت این موتور سیکلت به تعدادی پوشک نیاز داریم .

اقلام زیر معمولا از مواردی است که هر مادری برای کودک خود تهیه می کند و آنها را در منزل دارد :

حداقل ۳۴ عدد پوشک بچه ( برای کودکانی که تنها چند ماه از تولدشان می گذرد )

۲ عدد پتوی نوزاد

۲ عدد پیشبند نوزاد

۱ جفت جوراب نوزاد

۱ شیشه شیر کودک

۱ لیف حمام

گام ۲ :

در این مرحله باید چرخ های موتور سیکلت را با استفاده از پوشک بچه بسازید .

پوشک ها را همانند تصویر در یک ظرف دایره ای شکل با اندازه ی دلخواه و مناسب اندازه ی کودک پشت سرهم بچینید .

گام ۳ :

اینکار را ادامه دهید تا در نهایت به شکلی چرخشی همانند تصویر زیر برسید .

گام ۴ :

پوشک ها فرم ماهی تابه یا ظرف گردی را که برای چینش پوشک ها داخل آن انتخاب کرده بودید را باید بگیرند برای اینکار دورتادور پوشکها را با یک نوار پارچه ای یا حلقه ی لاستیکی محکم بپیچید و ببندید .

گام ۵ :

اکنون می توانید پوشک ها را از داخل ظرف خارج کنید . باید به شکل یک چرخ در آمده باشند .

گام ۶ :

تمامی این کار ها را برای ساخت چرخ دوم نیز تکرار کنید . و در انتها آنها را با بند ببندید .

گام ۷ :

برای هر کدام از چرخ هایی که ساختید می توانید از یک روبان تزئینی استفاده کنید و باند لاستیکی یا پارچه ای را که به منظور چسباندن پوشک ها به هم استفاده کرده بودید بپوشانید تا چرخ شما زیباتر جلوه کند .

دو سر روبان ها را با نخ و سوزن بدوزید .

گام ۸ :

در این مرحله باید دسته ی موتورو اتصالات چرخ ها را بسازید . یکی ازپتوهایی که انتخاب کرده بودید را روی یک سطح صاف پهن کنید و آنرا در راستای عرضی از وسط تا کنید . چرا که به یک پتوی دراز نیاز داریم .

گام ۹ :

شروع کنید و پتو را با اندازه ای بسیار تنگ و محکم رول کنید . رول شما واقعا باید محکم انجام شود و اندازه ی قطر آن باید طوری باشد که پتوی روی شده وسط چرخ قرار گیرد . پس از رول انتهای پتو را با یک سوزن ته گرد محکم کنید .

گام ۱۰ :

پتوی رول شده را از سوراخ یک تایر رد کنید .

گام ۱۱ :

دو تایر را کنار هم قرار دهید و پتو را را از داخل چرخ دیگر نیز عبور دهید و در انتها دو سر پتو را به هم محکم وصل کنید یا با استفاده از سوزن و یا با استفاده از نخ و سوزن بدوزید . اکنون مراحل ساخت چرخ موتورسیکلت به پایان رسیده است .

گام ۱۲ :

پتوی دومی را که برای اینکار انتخاب کرده بودید را همانند پتوی قبلی از وسط تا کنید و آنرا کاملا محکم رول کنید .

گام ۱۳ :

پتو را از داخل یکی از چرخ ها که قرار است حکم چرخ جلوی موتورسیکلت را ایفا کنند همانند شکل عبور دهید . چرخ باید در وسط پتو قرار گیرد .

گام ۱۴ :

پیشبند نوزاد را به قسمت جلویی چرخ جلوی موتورسیکلت وصل کنید . سعی کنید فقط کناره های پیشبند را با سوزن یا نخ و سوزن به تایر وصل کنید و سایر قسمت ها آزاد باشند .

گام ۱۵ :

پتویی که از داخل چر جلو عبور داده بودید را کاملا هم اندازه به سمت بالا نگه دارید و یک حلقه ی پلاستیکی که معمولا در اسباب بازی های کودکان یافت می شود را از آن عبور دهید . تا پتو را کاملا محکم در بر بگیرد .

گام ۱۶ :

شیشه شیر کودک را همانند شکل روی پیشبند و زیر حلقه به عنوان چراغ موتورسیکلت قرار دهید . برای اینکه شیشه محکم در محل خود قرار بگیرد کافی است تا آنرا داخل یک لیف حمام بپیچید و سپس در محل مورد نظر قرار دهید .

گام ۱۷ :

برای اینکه دسته ها و یا فرمان موتورسیکلت را محکم تر کنید کافیست تا یک مقوا را چند تا بزنید و داخل هر دو رول فرمان قرار دهید تا دسته ها صاف بایستند .

گام ۱۸ :

جوراب های نوزاد را با تعدادی د

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش ساخت آباژور در کمترین زمان

  آیا عاشق آباژورهای با پایه مرمر هستید اما به نظرتان گران می‌رسد؟ در این …

عطر و ادکلن ارشاکو