آموزش شناخت افراد از روی امضا

حتی اگر هم خودش بخواهد، نمی تواند آنچه درونش است را پنهان کند. کافی است کمی با فوت و فن های شخصیت شناسی آشنا باشید و نتیجه چند تحقیق را به دقت خوانده باشید، تا دست هر کسی برایتان رو شود.

اگر می خواهید بدانید بغل دستی تان، واقعا کیست و چه ویژگی هایی دارد، بهتر است یک قلم و کاغذ جلویش بگذارید و بخواهید برای یادگاری هم که شده به شما امضا بدهد.

متخصصان نشانه شناس و گروهی از روانشناسان، معتقدند شیوه امضا کردن آدم ها می تواند برخی از خصوصیات شان را آشکار کند و به ما بگوید که در مقابل شان باید چه رفتاری را در پیش بگیریم.

● امضای منطقی ها

اگر در زمان امضا کردن، خودکار را به طرف عقربه های ساعت حرکت می دهد، فردی منطقی است. اما اگر برعکس این حرکت را انجام می دهد، احتمالا با فردی روبه رو هستید که به آسانی دلایل شما را نمی پذیرد و قانع نمی شود، چراکه افرادی که برخلاف عقربه های ساعت امضا می کنند، معمولا آدم هایی غیرمنطقی هستند.
پس بهتر است زمانی که فرد مقابل تان امضا می کند، در کنارش حضور داشته باشید تا علاوه بر شکل امضا، بتوانید جهت حرکت خودکار روی کاغذ را هم ببینید.

● امضای بی خیال ها

کسانی که امضایشان، گنگ و خط خطی است و با عجله و بدون درنگ امضا می کنند، زندگی را آسان می گیرندو به خاطر موانع ای که برسر راه شان است، زندگی را به کام خود تلخ نمی کنند. اگر شما هم آدم آسان گیری باشد، در کنار آنها خوش خواهید گذراند؛ اما اگر سخت گیر و عصبی باشید بودن با آنها برای تان سخت ترین کار خواهد بود.

● امضای جدی ها

آدم هایی که هنگام امضا کردن، خودکار را روی کاغذ فشار می دهند، اغلب افراد جدی و منظمی هستند. اگر کاری را به آنها سپرده اید، نیازی نیست که نگران انجام شدنش باشید، چون نظم آنها نگرانی شما را برطرف می کند اما باید بدانید که این افراد استرس زیادی دارند و احتمال دارد از ضربه ای یا سختی ای که در کودکی خورده اند، آسیب دیده باشند.

● امضای مرموز ها

اگر هنگام امضا کردن، خودکار را آرام حرکت می دهد و مراقب است که به بهترین شکل امضا کند، احتمالا شخصیتش با آنچه بروز می دهد متفاوت است و می خواهد در مقابل شما، خود را بهتر از آنچه که هست جلوه دهد. در مقابل چنین فردی کمی محتاط باشید و زمان بیشتری را صرف شناختن خود واقعی اش درنظر بگیرید، چراکه به احتمال زیاد، او چیزهای زیادی را برای پنهان کردن از شما دارد.

● امضای آدم های مغرور

آدم هایی که به جای امضا کردن، نام خود را می نویسند، خود را فردی باارزش می دانند و به توانایی هایشان ایمان دارند. آنها دوست دارند نامشان را در همه جا مطرح کنند و آنقدر خود را مطرح و توانمند می دانند که ممکن است گاهی مغرور و خودخواه جلوه کنند. این افراد تمام تلاش شان را می کنند تا در موقعیت های شایسته ای قرار بگیرند و از این راه احساس غرور شان را ارضا کنند.

● امضای برونگراها

اگر با فردی روبه رو هستید که بزرگ و با حروف درشت امضا می کند، احتمالا با یک برونگرا در ارتباط هستید. بررسی ها می گوید آنها افراد با اعتماد به نفسی هستند که گاهی خودشان را بیش از حد باور دارند اما به دلیل اراده قوی شان می توانید روی آنها حساب کنید.

از طرف دیگر، کسانی که در سمت راست یک متن امضا می کنند، آدم هایی برونگرا و اجتماعی هستند که خیلی راحت با غریبه ها صمیمی می شوند و اگر با چنین فردی به مهمانی دعوت شوید، حتما به شما خوش می گذرد.
● امضای صادق ها

برای آنکه بدانید با فردی صادق روبه رو هستید یا نه، می توانید از او بخواهید یک فرم را هم امضا کند. بررسی ها مaی گوید اگر او بالای فرم را امضا کرد، احتمالا آدم راستگویی نیست، اما اگر پایین فرم را امضا کرد، بیشتر می توانید به گفته هایش اعتماد کنید.
از نظر آنها کسانی که بالای فرم را امضا می کنند، کمتر به تعهدات شان پایبند می مانند؛ پس بهتر است قبل از اعتماد کردن بهانه ای برای گرفتن امضایش پیدا کنید.
دخترک مصمم، جسور و البته خوش چهره سریال زمانه این روزها بیش از پیش در نظر مردم به چهره ای شناخته شده تبدیل شده است.
● امضای لجباز ها

اما اگر طرف مقابل تان در امضایش از خطوط عمودی استفاده می کند، باید بدانید با فردی لجباز روبه رو هستید که معمولا هر کاری که بخواهد، انجام می دهد، چراکه این افراد، معمولا روی تصمیم ها و کارهایی که می خواهند انجام دهند، پافشاری می کنند.
البته این خصلت آنها همیشه هم بد نیست، چون برای رسیدن به چیزی که می خواهند تلاش و پافشاری می کنند، اگر شما هم آدم لجبازی هستید، احتمالا آسان با چنین فردی کنار نمی آیید.
● امضای عصبی ها

اگر با فردی روبه رو هستید که امضایش شلوغ است، بدانید که شخصیتی مضطرب و ناآرام دارد به ویژه اگر این شخص، امضایی با شکل های در هم و آشفته را انتخاب کرده است، می توانید آسان تر احتمال مضطرب بودنش را مطرح کنید.

چنین فردی آسان از کوره در می رود، پس در مقابل او کمی محتاط تر رفتار کنید. بعید نیست که این افراد آدم های شکاکی باشند و بخواهد از همه رفتارهای شما سر در بیاورند.
● امضای درونگراها

افرادی که سمت چپ صفحه را برای امضا کردن انتخاب می کنند، آدم های خجالتی و درونگرایی هستند که راحت با هرکسی کنار نمی آیند. این افراد از اینکه به جمعی وارد شوند که کسی را در آن نمی شناسند عذاب می کشند و دوست ندارند کسی سر از کار شان در بیاورد.

آنها سرشان به کار خودشان گرم است و قرار گرفتن در موقعیت های ناگهانی، می تواند آنها را به شدت مضطرب و حتی ناامید کند.
● امضای مهربان ها

آدم های مهربان و بخشنده، هنگام امضا کردن، قلم را بسیار آرام روی کاغذ حرکت می دهند. سادگی امضای آنها، از قلب ساده شان خبر می دهد. آنها یا شخصیتی ساده دارند یا سواد بالایی ندارند. این افراد به راحتی حرف دیگران را باور می کنند و خودشان هم برای بزرگ تر جلوه دادن شخصیت شان به دروغ و فریب رو نمی آورند.
● امضای سختکوش ها

کسانی که در امضایشان از خطوط منحنی و بدون زاویه استفاده می کنند، آدم های سختکوشی هستند که با هوش و پشتکار فراوانشان به هر چه بخواهند می رسند. این افراد برای رسیدن به اهداف خود بسیار مصمم و پر تلاش هستند و تا رسیدن به هدفشان، صبور و بردبارند.آنها حتی با وجود مشکلات هم، هرگز از تصمیم شان منصرف نمی شوند.
● امضای خجالتی ها

کسانی که کوتاه و کوچک امضا می کنند، افرادی خجالتی هستند که اعتماد به نفس پایینی دارد. آنها از توانایی های خودشان a و معمولا خود را در حاشیه قرار می دهند وa در مهمانی ها به راحتی با غریبه ها صمیمی نمی شوند. آنها آنقدر به خودشان بی اعتماد هستند که حتی نمی خواهند در صفحه کاغذ جای زیادی را اشغال کنند و سعی می کنند امضایی کوچک داشته باشند.

—————————–

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش زبان بدن

آیا می‌دانستید حتی زمانی که یک شخص با شما صحبت نمی‌کند، نشانه‌هایی درصورت، بدن، پاها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو