آموزش پیشگیری و درمان بعضی بیماریها با ورزش (قسمت دوم – سر)

  • وضعیت سر و افتادگی آن

در وضعیت طبیعی سر باید به شکل کاملا متعادل قراربگیرد به گونه ای که بر هیچ یک از طرفین چپ و راست خمیدگی نداشته باشد. اگر شما از جمله افرادی که دارای افتادگی سر به چپ و یا راست می باشید می توانید این شیوه اصلاحی را به منظور پیشگیری و درمان آن به کار ببندید . در بعضی از انسانها به علل مختلف از جمله نامناسب بودن گردن جنین در رحم، ضرباتی که به جنین در رحم وارد می شود و یا ضرباتی که به هنگام زایمان به نوزاد وارد می شود سر را به یک طرف متمایل می کند. اگر شما پس از انجام تست (تست بدن بوسیله شاقول) متوجه انحراف سر خود به سمت راست و یا چپ شدید مبادرت به انجام تمرینات زیر در دو نوبت صبح و شب نمایید.

 

  • تمرینات اصلاحی و درمانی

۱- در حالت ایستاده سر را به حالت عمودی و در راستای ستون فقرات قراردهید و عضله قسمتی از سر شما که به آن طرف خم شده را به آرامی کشش دهید و وضعیت را ۶ ثانیه حفظ کنید. از (۱۰۰۰ تا ۱۰۰۶) این حرکت را در دو نوبت و در هر نوبت ۳ دقیقه تکرار کنید.

۲- به آرامی سر خود را به طرفین بچرخانید . در این وضعیت شانه های خود را کاملا ثابت نگهدارید. این وضعیت را ۸ ثانیه حفظ کنید و در هر نوبت ۳ دقیقه تکرار کنید.

۳- در تمرین بعدی بایستید و در حالی که چشمهای شما به روبرو نگاه می کند سر را به آرامی به سمت عقب خم کنید و به آسمان یا سقف نگاه کنید. مجددا به حالت اول برگردید و تمرین را در دو نوبت سه دقیقه ای تکرار کنید.

۴- در تمرین چهارم با پهلوهای سر (نه پیشانی) به توپی که آویزان نموده اید، ضربه بزنید و تمرین را به مدت ۳۰ ثانیه در سه نوبت تکرار کنید.

۵-   در تمرین پنجم در حالت ایستاده کتابی را برروی سر خود بگذارید و تلاش کنید بدون آن که کتاب از روی سر شما بیافتد مسافتی را طی کنید. تمرین را به طور متناوب انجام دهید.

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش انتخاب موسیقی مناسب برای ورزش کردن

شما هنگام ورزش به موسیقی گوش می کنید؟ آیا می دانید که گوش کردن به …

عطر و ادکلن ارشاکو