آموزش کار با ابزار Keyword Planner

با استفاده از برنامه ریز کلیدواژه یا همان Keyword Planner می توانید ایده هایی جدید برای کلمات کلیدی داشته باشید و با استفاده از Traffic Estimator که این ابزار در کنار کلمات کلیدی به شما ارائه خواهد داد ، ترافیک های اینترنتی را تخمین بزنید .

Keyword Planner مانند یک کارگاه آموزشی است که امکان سرچ های جدید را برای شبکه های اینترنتی فراهم می کند . در ضمن با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید تعداد سرچ هایی که از یک کلمه ی کلیدی صورت می پذیرد را نیز تخمین بزنید .

قبل از استفاده از ابزار Keyword Planner توصیه می کنیم که با مطالب زیر را حتما آشنا شوید :

  • مزایای استفاده از ابزار Keyword Planner
  • چگونه از ابزار Keyword Planner برای انتخاب بهترین و موثرترین کلمه کلیدی استفاده کنیم .
  • چگونه از ابزار Keyword Planner برای تخمین میزان سرچ هایی که از یک کلمه ی کلیدی صورت می گیرد استفاده کنیم .

مزایای استفاده از Keyword Planner :

Keyword Planner باعث می شود تا روند جستجوی کلمات کلیدی در شبکه های اینترنتی مفید تر و کارآمدتر شود . این ابزار بینش بیشتری را در انتخاب کلمات کلیدی برای سئوکاران یا وبمستر ها ایجاد می کند .

Research keywords . آیا شما نیاز دارید که بهترین و مفیدترین کلمات کلیدی را برای جذب افراد به مقاله یا در واقع وب سایت خود انتخاب کنید ؟ شما در این قسمت می توانید بهترین کلملت کلیدی که Research keywords به شما پیشنهاد می کند و بیشترین سرچ را در دنیای نت دارند به شما پیشنهاد می کند .

برآورد ترافیکی Traffic Estimator . میزان جستجوی ماهانه یک عبارت را محاسبه  و از بین چند گزینه احتمالی بهترین را برمی گزیند .

نکته :

در صورتیکه Keyword Planner برای شما در دسترس نمی باشد باید بگوییم که متاسفانه دسترسی به این ابزار از ایران مسدود شده و گوگل هیچ پیغامی در این رابطه به شما نمی دهد که این امر موجب سردرگمی کاربران ایرانی شده است. برای ورود به آن و استفاده از امکانات adwords باید آی پی خود را تغییر داده یا از نرم افزارهای ف- لتر شکن استفاده کنید.

این مهم است که همواره به خاطر داشته باشید که Keyword Planner ضمن آنکه بهترین کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد و ایده هایی را مبنی بر کلمه ی مورد نظر شما را ارائه می کند ، قادر است که ترافیک آنها را تخمین می زند همچنین با گزینه هایی که در این ابزار ارائه کرده برای افرادی که قصد تبلیغات در ادوردز و گوگل را دارند کارایی داشته است .

همانطور که می دانید با استفاده از این ابزار نمی توانید لیستی از بهترین کلمات کلیدی را در اختیار داشته باشید اما شاید تمام آنها نیاز نباشند و شما باید بهترین آنها را انتخاب و استفاده کنید . که برای مثال تبلیغ کنندگان اینترنتی معمولا بین ۵ تا ۲۰ کلمه را از لیست خود انتخاب می کنند و برای پیشبرد کار خود از آنها استفاده می کنند .

چطور از Keyword Planner برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنیم ؟ برای اینکار بخشی در Keyword Planner ارائه شده تحت عنوان زیر :

Search for keyword and ad group ideas

در این بخش شما با چند فیلد برای سفارشی کردن جستجوی خود مواجه خواهید شد. و پس از طی مراحل لازمه در انتها خواهید دید که این بخش کلمات کلیدی بر اساس سرچ شما و میزان بازدید آنرا در اختیار شما قرار می دهد .

نحوه ی استفاده از این بخش :

۱ . ابتدا باید وارد اکانت خود در گوگل ادوردز https://adwords.google.com شوید . ( فراموش نکنید که قبل از هر چیز باید اکانت Gmail داشته باشید )

۲٫ پس از ورود ، روی قسمت Tools and Analysis کلیک کرده و گزینه ی “Keyword Planner را انتخاب کنید .

۳. برای تعیین تعداد جستجوی یک کلمه در ماه باید روی آیتم Search for keyword and ad group ideas کلیک کنید .

۴٫ در این بخش چندین فیلد برای شما باز خواهد شد که هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارند . در واقع بخشی را می بینید که از شما می خواهد یک یا چند کلمه را در باکس زیرین وارد نمایید .

1

22

3

کادر نخست مخصوص وارد نمودن کلمه یا کلمات مورد نظر شما می باشد که باید آنها را در این قسمت وارد کنید،

کادر دوم مختص وارد نمودن آدرس صفحه ای از سایت و یا کل سایت می باشد که به این ابزار گوگل کمک می کند تا متناسب با محتوای سایت شما ایده های دیگری را نیز به شما بدهد .

کادر سوم مختص انتخاب زمینه کاری به منظور بهبود پیشنهادات ارائه شده می باشد .

در کادر چهارم امکان انتخاب برای شما از میان کشورهایی که کلمه ی مورد نظر شما را سرچ می کنند ، زبان و نوع موتور جستجوی آنها وجود دارد . درهمین قسمت بخشی تحت عنوان Negative Keywords وجود دارد که کلماتی را که احتمالا ممکن است به شما پیشنهاد شود اما به کلمه ی مورد نظر شما چندان مرتبط نمی باشد را حذف می کند . کافیست تا در این قسمت کلمه یا کلماتی را که نمی خواهید در محدوده ی سرچ شما قرار گیرد را وارد کنید .

کادرهای دیگر تحت عناوین Keyword filters و Keyword options و Include/Exclude در انتخاب کلمات کلیدی نقشی ندارند و مختص افرادی است که قصد دارند در گوگل و یا ادوردز تبلیغ کنند .

پس معرفی تمام بخش ها اکنون وقت آن رسیده که عمل کنیم . کافیست تا قسمت های مورد نیاز را پر کنید . ( برای دریافت نمونه ی کلمات کلیدی پیشنهادی و میزان سرچ ماهانه ی  هر کلمه پر کردن کادر ۱ و ۲ کافیست . ) در انتها آیکون get idea را بفشارید . صفحه ای برای شما باز خواهد شد با دو تب با عناوین Ad group ideas که میزان سرچ ماهانه را برای هر کلمه ی پیشنهادی نمایش می دهد و Keyword ideas که نمونه کلمات کلیدی پیشنهادی را بر اساس خواسته ی شما نمایش می دهد .

نکات :

Add ideas ( افزودن ایده ها ) : برای اضافه کردن کلمات کلیدی بیشتر به یک گروه کافیست روی مثلث کوچک کنار ad groups کلیک کرده و تعداد را انتخاب کنید .

حذف ایده ها : برای پاک نمودن یک کلمه ی کلیدی پیشنهادی نیست کافیت تا روی علامت x کنار کلمه در قسمت Ad groups کلیک کنید .

bid range سود معادلی را که کلمه ی کلیدی برای طرح شما فراهم می آورد را تخمین می زند .

شما هر زمان بخواهید میتوانید از نوار بالای صفحه Keyword Planner کلمه کلیدی مورد نظر خود و یا سایت هدف را تغییر دهید و نیازی به طی کردن مراحل قبلی نیست. همچنین سایدبار سمت چپ امکان محدود کردن نتایج را برای شما فراهم کرده است.

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه مصرف اینترنت منابع مختلف در ویندوز را محدود کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که هر یکی از ما ایرانی ها این روزها بیستر درگیر …

یک نظر

  1. ممنون بابت مطلب خوبتون اما بازهم نتونستم به اون قسمت وارد بشم انگار پولی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو