آموزش کار با Fetch and render

Fetch and Render چگونه کار میکند؟

Fetch and Render در وبمستر گوگل

اگر مقالات ما را دنبال کرده باشید به احتمال زیاد با نحوه معرفی صفحات جدید سایت به گوگل با ابزار Fetch as Google جهت ایندکس سریعتر را به خوبی می شناسید، به تازگی وبمستر گوگل قابلیت جدیدی به این بخش اضافه کرده که نام آن را Fetch and Render گذاشته است.
البته این بخش قبلا نیز در وبمستر گوگل وجود داشت و شما میتوانستید ظاهر آنچه گوگل از سایت شما ایندکس کرده بود را ببینید ولی با اضافه شدن دکمه fetch and render تنها برای صفحاتی که خودتان درخواست دهید این فرآیند انجام شده و گزارشی مختصر نیز به شما ارائه داده خواهد شد.

آموزش کار با Fetch and render

با توجه به تغییرات ظاهری صورت گرفته در این بخش قصد داریم مروری بر نحوه کار بخش Fetch as Google در وبمستر گوگل داشته باشیم. برای معرفی یک صفحه جدید، شما ۴ گزینه اصلی پیش رو خواهید داشت که در تصویر زیر با شماره گذاری مشخص شده اند.

آموزش کار با fetch and render

در بخش ۱ آدرس صفحه ای از سایت شما که قصد دارید توسط روبات های گوگل بررسی شود را معرفی میکنید. توجه داشته باشید که در این فیلد نیازی به وارد کردن آدرس دامنه سایت نبوده و شما ادامه آدرس صفحه پس از کاراکتر / را وارد میکنید. قرار دادن یک / اضافه ممکن است فرآیند ایندکس را با مشکل مواجه کرده و با خطای ۴۰۴ روبرو شوید.

در بخش ۲ تعیین میکنید که این آدرس توسط کدام نوع روبات گوگل مورد بررسی مجدد قرار گیرد. استانداردهای مورد استفاده توسط روبات ها گوگل متفاوت می باشد و نسخه های گوناگونی برای کامپیوتر شخصی، تبلت و تلفن همراه از سایت شما ایندکس میکنند.
به همین دلیل ممکن است رتبه شما برای یک کلمه کلیدی خاص، زمانیکه کاربر با گوشی همراه خود در گوگل جستجو میکند با زمانیکه توسط کامپیوتر شخصی جستجو کرده است تفاوت زیادی داشته باشد. از همین رو و با توجه به گرایش زیاد کاربران به استفاده از گوشی های هوشمند، پیشنهاد میکنیم که توجه ویژه ای به بهینه سازی نسخه موبایل سایت خود برای موتورهای جستجو داشته باشید.

در ادامه شما میتوانید یکی از بخش های ۳ و ۴ که به ترتیب Fetch و Fetch and Render هستند را برگزینید.

توجه داشته باشید که استفاده از دکمه Fetch and Render هیچ تاثیری بر سرعت ایندکس صفحه یا جایگاه شما در رتبه بندی گوگل نخواهد داشت و تنها تفاوت آن با Fetch ارائه گزارشی مختصر و پیش نمایشی از سایت شما بصورتی که توسط ربات های گوگل دیده شده است، می باشد.

در صورت انتخاب گزینه Fetch and Render یک علامت تیک در ردیف آدرس ایندکس شده نمایش داده میشود. با کلیک بر روی این ردیف به گزارش گوگل از صفحه و نحوه نمایش صفحه شما به روبات های گوگل ارجاع داده میشوید.

در تصویر زیر بخش های گوناگون گزارش fetch and render گوگل از صفحه خود را مشاهده میکنید، در بخش انتهایی لیستی از فایل های فراخوان شده در این صفحه که روبات ها اجازه دسترسی و ایندکس آنها را نداشته اند به شما نمایش داده میشود. این محدودیت از طریق فایل robots.txt به گوگل اعلام میشود که در مقاله ای  به نحوه استفاده از فایل robots.txt را بطور کامل بررسی کرده ایم.

گزارش Fetch and Render گوگل

تغییرات در بخش Fetch as Google

محدودیت استفاده از ابزار Fetch وبمستر گوگل نیز هیچ تغییری نکرده و شما همچنان میتوانید ۵۰۰ آدرس یکتا در هفته برای بررسی ساده و ۱۰ آدرس یکتا در ماه برای بررسی کامل از طریق پنل مدیریت وبمستر خود ارسال نمایید.
در بررسی ساده تنها صفحه ای که آدرس آن را معرفی کردید بازبینی و ایندکس میگردد ولی در بررسی کامل صفحه و تمام صفحاتی که از درون آن میتوان به آنها دسترسی داشت بررسی خواهند شد. بعنوان مثال اگر صفحه اصلی سایت را برای بررسی کامل معرفی کنید، تمام صفحاتی که لینک آنها در منو، فوتر، سایدبار یا محتوای صفحه اصلی وجود دارد نیز بررسی خواهند شد.

fetch and render limits

البته بنظر میرسد که این تغییرات در بخش Fetch and Render مشکلاتی را نیز بهمراه داشته است، بطوریکه اگر آدرس صفحه شما شامل کاراکتر # باشد، پس از ارسال درخواست آدرس بصورت ناقص به گوگل معرفی شده و امکان ارسال درخواست ایندکس را نخواهید داشت!
بطور معمول صفحاتی که از تکنولوژی Ajax بهره میبرند در آدرس خود از کاراکتر # استفاده میکنند. جان مولر از مدیران ارشد گوگل نیز به تازگی به این مشکل اعتراف کرده و قول داده که در زمانی کوتاه آن را برطرف کنند.

اگر تا به حال از ابزار Fetch as Google وبمستر استفاده نکرده اید بهتر است همین امروز شروع کنید، زیرا تاثیر بالایی بر سرعت ایندکس صفحات شما حداقل در چند ماه ابتدایی راه اندازی وبسایت خواهد داشت. و اگر با نحوه استفاده از این ابزار آشنایی داشتید و با اضافه شدن Fetch and Render مشکلاتی برای شما ایجاد شده است، در بخش نظرات همین صفحه اعلام کنید تا به بررسی و رفع آنها بپردازیم.

منبع:وب سیما

=================

درباره‌ی

همچنین ببینید

نکات مهم قبل از سفارش طراحی سایت

طراحی سایت یکی از مسائلی که خیلیا ازش سر در نمیارن و نمیدونن واسه سفارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو