آموزش کم کردن حجم عکس

امروزه دوربین های عکاسی دیجیتال تصاویر فوق العاده با کیفیتی را ارائه می دهند که بعد از چاپ آن ها هم کاملا طبیعی و زنده به نظر می رسند.مشکل وقتی به وجود می آید که قصد داشته باشید این تصاویر را از طریق اینترنت آپلود و یا برای خانواده تان از طریق ایمیل بفرستید! شاید بشود با یک عکس ۳ مگابایتی هر طوری که شده کنار آمد ولی اگر بخواهید ۵۲ عکس ۳ مگابایتی از تعطیلات آخر هفته تان را برای دوستان یا خانواده تان بفرستید آن وقت است که نیاز به برنامه ای مانند RIOT بیش از پیش احساس می شود.

RIOT مخفف Radical Image Optimization Tool ( ابزار قوی بهینه سازی عکس ) است و این دقیقا همان کاریست که این برنامه انجام می دهد. کم کردن حجم عکس ها بدون کاهش محسوس کیفیت. این نرم افزار رایگان ( برای کاربری های شخصی و غیرتجاری) است که از فرمت های JPG, PNG  و  GIF پشتیبانی می کند.
استفاده از این برنامه عین آب خوردن است! عکسی را که می خواهید باز کنید و به سادگی هر چه تمام تر بهینه اش کنید و یا عکس را به روی برنامه درگ کنید و با چپ و راست بردن اسلایدر کیفیت مورد نظرتان را انتخاب کنید. هم چنین این برنامه تصویر را به دو صورت قبل و بعد از تغییر حجم در کنار هم نشان می دهد تا بسته به نیازتان حجم و کیفیت دلخواه تان را انتخاب کنید.

البته نباید منتظر معجزه باشید. مطمئنا کمی از کیفیت عکس کاسته خواسته خواهد شد. فایده ی این برنامه این است که می توان بسته به اهمیت شما به حجم یا کیفیت عکس به آنچه مد نظرتان هست برسید. عکسی که در پایان خواهید داشت به جای اینکه تیره و تار باشد آمیزه ای از کیفیت و حجم پایین خواهد بود.

                                                    عکس اصلی: ۳۴.۷کیلوبایت

 

                                             عکس بهینه شده توسط نرم افزار:۱۵.۹ کیلوبایت

——————————————————————————-

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه مصرف اینترنت منابع مختلف در ویندوز را محدود کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که هر یکی از ما ایرانی ها این روزها بیستر درگیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو