آموزش ۳ روش برای درست کردن حلقه گل

حلقه گل یکی از زیباترین وسایل تزئینی است. می توانید آنها را برای هر فصلی استفاده کنید. وجود آنها باعث می شود که فضای خانه تان بهتر شود. این آموزش به شما یاد می دهد که چطور به سه روش مختلف یک حلقه گل ساده درست کنید.

روش اول: حلقه گل با گل های مصنوعی

مرحله ۱

چگونه حلقه گل درست کنیم
ابتدا تمام وسایلی که نیاز دارید را جمع کنید. برای این روش شما به وسایل زیر نیاز دارید:
– سیم آویز
– سیم چین
– روبان یا نوار کاغذی مورد استفاده در گل فروشی ها
– گل های مصنوعی
– روبان

مرحله ۲

چگونه حلقه گل درست کنیم
ابتدا از پایه ی حلقه گل شروع می کنیم. با دقت سعی کنید که شکل مثلثی سیم آویز را خم کنید و به شکل دایره درآورید.

مرحله ۳

گل ها را آماده کنید. گل ها معمولاً به این صورت هستند که یک ساقه ی مرکزی دارند و بقیه ی بخش ها به آن متصل شده اند. در این روش ساخت حلقه گل، باید حتماً قسمت های مختلف گل را از هم جدا کنید. به دنبای نقطه ی اتصال شاخه ها به شاخه ی مرکزی باشید. برای جدا کردن آن ها می توانید از سیم چین استفاده کنید.

مرحله ۴

چگونه حلقه گل درست کنیم
گل ها را به آویز وصل کنید. بهتر است از قسمت بالای آن و نزدیک قلاب شروع کنید. برای وصل کردن گلها به آویز می توانید از روبان کاغذی استفاده کنید. یک شاخه از گل را در حالی که به سمت چپ است بگیرید و سپس آن را با زاویه ی ۱۴۰ درجه خلاف جهت، روی پایه بخوابانید. ساقه و سیم را همزمان نگه دارید و مقداری از روبان را به هر دو ببندید.

چگونه حلقه گل درست کنیم
حالا یک شاخه ی دیگر را در سمت راست ببندید. گل ها را طوری فشرده کنار هم قرار دهید که ساقه ها با هم تداخل داشته باشند و آن ها را هم با نوار ببندید. کارتان را در جهت عقربه های ساعت ادامه دهید و شاخه ها را وصل کنید و با نوار به آویز وصل کنید تا تمام سطح آویز پوشش داده شود.

مرحله ۵

چگونه حلقه گل درست کنیم
می توانید قلاب آویز را هم تزئین کنید. البته انجام این کار اختیاری است. اگر دوست داشته باشید می توانید مقداری از نوار را به قلاب بزنید تا رنگ آن با بقیه ی حلقه گل هماهنگ باشد. می توانید از کمی روبان هم بر روی آن استفاده کنید. حلقه گلتان آماده است.

چگونه حلقه گل درست کنیم
روش دوم: حلقه گل با گل های تازه

مرحله ۶

ابتدا تمام وسایلی که نیاز دارید را جمع کنید. برای این روش شما به وسایل زیر نیاز دارید:
– یک پایه از جنس فوم
– گل های تازه
– شاخ و برگ های تازه
– روبان (حدود ۲ متر)
– قیچی های مخصوص بریدن گل و یا قیچی معمولی
– سیم های مورد استفاده در گلفروشی

مرحله ۷

ابتدا حلقه گلی که می خواهید بسازید را تصور کنید. قبل از اینکه آن را بسازید ایده ی خوبی است که در مورد شکل نهایی اش فکر کنید. این کار مطمئناً مفید است و اگر از طرح خوشتان نیامد می توانید آن را تغییر دهید.

مرحله ۸

ابتدا از پایه ی آن شروع کنید. پایه باید درون آب قرار داشته باشد. باید آن را مرطوب نگه دارید ولی بیش از حد هم آب ندهید. اگر آن را از آب اشباع کنید، هنگامی که کار تمام شود و آن را آویزان کنید آب از زیرش چکه می کند.

مرحله ۹

آویز آن را بسازید. بهتر است قبل از تزئین آن آویزش را بسازید. به این ترتیب یک نقطه مرجع بصری برای بالای حلقه گل درست می کنید. مقداری سیم را از مرکز حلقه گل عبور دهید. دو انتهای آن را به پایه ببندید و برای اطمینان از محکم بودنش چند بار آن را بتابانید. اگر می توانید، هنگامی که دارید کار می کنید حلقه گل را از جایی آویزان کنید تا به این ترتیب بهتر متوجه شوید که زمانی که آویزان است چطور به نظر می رسد.

مرحله ۱۰

شاخ و برگ هایی که در نظر گرفته اید را وصل کنید. این قسمت ها تمام پایه را می پوشانند و به نوعی پس زمینه ی حلقه گل را تشکیل می دهد. اجازه دهید که ساقه باقی بماند. تک تک برگ ها را از شاخه اش جدا کنید. کار را از لبه ی حلقه گل شروع کنید و به سمت داخل حرکت کنید. ساقه را فرم دهید. مطمئن شوید که تمام برگ ها به یک سمت باشند و کاری کنید که با هم تداخل داشته باشند به طوری که پایه ی حلقه مشخص نباشد. به قرار دادن برگها در جهت عقربه های ساعت ادامه دهید تا تمام پایه ی آن پر شود. کاری کنید که برگها کمی به سمت داخل و همچنین بیرون متمایل باشند تا پایه دیده نشود.

مرحله ۱۱

حالا گل ها را اضافه کنید. اضافه کردن گل ها به حلقه، مرحله ای است که باید خلاقیت تان را نشان دهید. ساقه ی گل هایتان را ببرید. تمام برگ های پایین ساقه ی گل را ببرید. گل ها را طبق طرحی که قبلاً در نظر گرفته اید روی حلقه گل وصل کنید. به دنبال فضاهای خالی بین برگ ها بگردید تا میان آن ها گل قرار دهید. هر از چند گاهی چند قدم به عقب بروید و کارتان را از یک فاصله ی کوتاه نگاه کنید. به این ترتیب مطمئن می شوید که دقیقاً همان شکلی را دارد که شما می خواهید. آن قدر کارتان را ادامه دهید که حلقه گل مورد پسندتان شود.

مرحله ۱۲

روبان را هم اضافه کنید. البته انجام این مرحله اختیاری است. در پایان کار می توانید حلقه گلتان را با روبان تزئین کنید. می توانید آن را گره بزنید و یا با چسب بچسبانید تا محکم سر جایش بایستد.

چگونه حلقه گل درست کنیم
روش سوم: حلقه گل مخروط کاج

مرحله ۱۳

ابتدا تمام وسایلی که نیاز دارید را جمع کنید. برای این روش شما به وسایل زیر نیاز دارید:
– پایه ای به فرم درخت مو
– مخروط کاج به اندازه کوچک و متوسط از هر نوع
– چسب حرارتی و چسب چوب
– رنگ دلخواهتان (اختیاری)
– چسب مخصوص کاردستی (اختیاری)
– کمی اشیای تزئینی (اختیاری)
– قلم موی نقاشی
– روبان برای آویزان کردن

مرحله ۱۴

ابتدا حلقه گلی که می خواهید بسازید را تصور کنید. قبل از اینکه آن را بسازید ایده ی خوبی است که در مورد شکل نهایی اش فکر کنید. اگر می توانید طرحی از کارتان را رسم کنید تا هر زمان لازم شد به آن مراجعه کنید.

مرحله ۱۵

مخروط های کاج را به حلقه اضافه کنید. برای این کار می توانید از چسب حرارتی استفاده کنید. کافی است که پشت مخروط ها را کمی چسب بزنید و سپس آن ها را روی حلقه گل و در محل مورد نظر فشار دهید. آنقدر این کار را ادامه دهید که تمام پایه را پر کند. هیچ ترتیب خاصی برای چسباندن مخروط ها وجود ندارد اما اگر با مخروط های بزرگ تر شروع کنید ممکن است کار برایتان آسان تر باشد. به این ترتیب از مخروط های کوچک تر برای پر کردن فضاهای خالی استفاده می کنید. فقط اجازه دهید که چسب ها خشک شوند.

مرحله ۱۶

می توانید مخروط ها را رنگ کنید. البته انجام این مرحله اختیاری است. وقتی تمام چسب هایی که زدید خشک شدند، می توانید اگر دوست دارید مخروط ها را رنگ کنید. برای این کار از یک قلم مو استفاده کنید. سپس اجازه دهید که رنگ هایی که زده اید خشک شوند.

مرحله ۱۷

کمی اشیای تزئینی اضافه کنید. این مرحله نیز اختیاری است. می توانید برای جشن ها و یا تعطیلات کمی زرق و برق به حلقه گلتان اضافه کنید. از یک قلم موی تمیز استفاده کنید و کمی چسب را به وسیله ی آن روی مخروط های کاج بزنید و وقتی که چسب هنوز خشک نشده است کمی از اشیای تزئینی که انتخاب کرده اید را روی آن بچسبانید و مجدداً بگذارید تا خشک شوند.

مرحله ۱۸

حالا کارتان را آویزان کنید کمی روبان از وسط آن رد کنید و انتهای روبان را یک گره ی تزئینی بزنید. حلقه تان آماده ی استفاده است.

نکات و هشدارها

  • هنگامی که آویز را درست می کنید حواستان باشد که زاویه را به طور متناوب عوض کنید. به این ترتیب کارتان پرتر به نظر می رسد.
  • می توانید زیورآلات کوچکی را روی آویز استفاده کنید و روبان را هم طوری به آن وصل کنید که از بدنه ی حلقه گل بیرون زده باشد.

منبع : WikiHow

==================================

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش ساخت آباژور در کمترین زمان

  آیا عاشق آباژورهای با پایه مرمر هستید اما به نظرتان گران می‌رسد؟ در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو