استادیوم‌های میزبان بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل از انرژی‌های تجدید پذیر برای تامین نیاز خود استفاده خواهند کرد

پس از انتخاب کشور برزیل به‌عنوان میزبان جام‌جهانی ۲۰۱۴، این کشور از برنامه‌های خود برای استفاده از انرژی‌های پاک پرده برداشت. اخبار منتشر شده نشان از پیاده‌سازی شماری از این برنامه‌ها در ورزشگاه‌های برگزاری بازی‌ها دارد. این کشور برخی از ورزشگاه‌های خود را با تجهیز به پنل‌های باتری خورشیدی، از امکان تامین انرژی پاک بهره‌مند ساخته است.

هر ۱۲ استادیوم مورد استفاده در این بازی‌ها باید حداقل فاکتورهای مربوط به آلودگی محیط را کسب می‌کردند، حال آنکه علاوه بر به‌دست آوردن چنین ویژگی‌هایی، ده ورزشگاه از استادیم‌های مورد استفاده در بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل موفق به کسب جوایزی از کمیسیون سازه‌های سبز ایالات متحده شده‌اند که به بررسی طراحی انرژی و تاثیرات محیطی سازه‌ها می‌پردازد. یکی از استادیوم‌ها، Mane Garrincha ‌است که در پایتخت این کشور یعنی برازیلیا واقع شده و جایزه‌ی پلاتینیوم این کمیسیون را از آن خود کرده است که آن را تبدیل به اولین استادیومی در جهان کرده که قادر به دریافت چنین نشانی شده است.

سقف ورزشگاه Mane Garrincha به لایه‌ای از پنل‌های باتری خورشیدی مجهز شده است که قادر به تولید ۲٫۵ مگاوات انرژی الکتریکی است. انتظار می‌رود در بسیاری از اوقات انرژی تامین شده توسط این باتری‌های خورشیدی علاوه بر تامین میزان مورد نیاز برای راه‌اندازی زیرساخت‌های ورزشگاه، به شبکه‌ی برق شهری متصل شده و در اختیار سایرین قرار گیرد. باتری‌های خورشیدی تعبیه شده در سقف این ورزشگاه قادرند تا دو برابر انرژی مورد نیاز برای ورزشگاه را در حالت پیک مصرف تولید کند. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، این سیستم سالانه ۳٫۷۸ میلیون دلار را برای ورزشگاه صرفه‌جویی خواهد کرد.

  • استادیوم Maracana در ریودوژانیرو نیز از مجموعه‌ی پنل‌های خورشیدی در سقف بهره خواهد برد که انرژی حاصل از آن برابر ۳٫۳ مگاوات است.
  • استادیوم Governador Magalhaes Pinto در Belo که ورزشگاه تیم مینیرو است نیز مجهز به باتری‌های خورشیدی بوده و قادر است تا ۱٫۵ مگاوات انرژی تولید کند.
  • استادیوم Pernambuco در Recife از انرژی خورشیدی برای سیستم حرارتی رخت‌کن‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه‌ها استفاده خواهد کرد.

براساس گفته‌های Claudio Langone، یکی از مقامات مسئول در امر برگزاری مسابقات اعلام کرده است که این رقابت‌ها از منظر پایداری و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌عنوان بهترین دوره انتخاب خواهد شد.

Yingli اولین کمپانی چینی و در واقع اولین کمپانی فعال در عرصه‌ی تامین انرژی‌های پاک است که با اسپانسر شدن در جام‌جهانی ۲۰۱۰ بسیاری از توجهات را به سوی خود جلب کرد. این کمپانی برای جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز قراردادی همکاری را با فیفا به امضا رساند که پروژه‌های نام‌برده بخشی از این همکاری است.

=======================

درباره‌ی

همچنین ببینید

ژیائومی در بین ۱۰ شرکت برتر اسمارت فون جهان

ژیائومی با کنار زدن اچ تی سی در بین ۱۰ شرکت برتر در زمینه عرضه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو