بررسی ۱۰ لپ تاپ ارزان، مناسب دانشجویان‬‬

در اختیار داشتن یک لپ تاپ مناسب به ویژه برای دانشجویان به منظور برگزاری جلسه کنفرانس خود و یا انجام پژوهش های مختلف، آماده سازی پروژه های دانشجویی و … از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه این مطلب برخی از لپ تاپ های مناسب برای دانشجویان را معرفی می کنیم و البته تأکید می کنیم که بازار نه چندان با ثبات ایران قواعد خود را دارد!!

‫بررسی ۱۰ لپ تاپ ارزان، مناسب دانشجویان‬‬

ایسر C720 کروم بوک

 لپ تاپ

کروم بوک ها یکی از گزینه های مقرون به صرفه برای دانشجویان هستند. آنها سریع، از نظر تعمیر و نگهداری کم هزینه و سبک وزن هستند. ایسر C720از یک پردازنده ۱٫۴۰ گیگاهرتزی سلرون سود می برد و همانند کروم بوک های دیگر بسیار سریع بوت شده و امکان دسترسی به وب و یا نوشتن نکات را فراهم می کند. البته کروم بوک ها محدودیت هایی دارند که باید به آنها توجه شود. در کروم بوک ها کاربر به استفاده از محصولات گوگل و برنامک های وب کروم استور که در مرورگر اجرا می شوند، محدود شده است.

فضای ذخیره سازی کروم بوک ها به طور معمول اندک است که در مورد ایسر C720برابر با ۱۶ گیگابایت بوده اما هر چیزی را می توانید در فضای ابری ذخیره کنید. چاپ کردن نیز یکی دیگر از مشکلات است زیرا باید از چاپگری که پروتکل گوگل پرینت کلود را پشتیبانی می کند، استفاده کنید. اتصال به اینترنت یکی از لازمه های استفاده از کروم بوک ها است. ایسر C720وسیله ای سبک وزن برای انجام پژوهش و یادداشت برداری است. می توانید همه چیز را روی فضای ابری ذخیره کرده و از دستگاه های دیگر به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

اچ پی کروم بوک ۱۱

 لپ تاپ

اچ پی کروم بوک ۱۱ دارای پردازنده آرم بوده که قدرت لازم برای انجام کارهایی که از یک کروم بوک انتظار می رود – جستجو در وب، نوشتن مقاله، مشاهده ایمیل – را دارا است. فضای ذخیره ۱۶ گیگابایتی اس‌اس‌دی سرعت بالایی دارد و تا زمانی که اتصال وای فای در اختیار داشته باشید به ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره ابری در گوگل درایو – استفاده از آن تا دو سال رایگان است – دسترسی دارید.

اچ پی کروم بوک ۱۱ از صفحه کلید مناسب، صفحه نمایش ۱۱ اینچی آی‌پی‌اس با رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸با کیفیت مناسب نسبت به قیمت دستگاه سود می برد. یکی از نقاط ضعف آن عمر باتری حدود پنج ساعت محسوب می شود که کمتر از حد مورد انتظار برای یک کروم بوک است.

لنوو G500s

 لپ تاپ

تعدا زیاد لپ تاپ های لنوو با طراحی ساده و قیمت پایین کمی عجیب بوده اما گزینه هایی خوب برای لپ تاپ های دانشجویی هستند. لنوو G500sمدل به روز شده مدل G505بوده و از پردازنده اینتل پنتیوم ۲۰۲۰Mبا فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز سود می برد. به همراه رم قابل توجه ۸ گیگابایتی، این مدل به راحتی ویندوز ۸ را اجرا کرده و برای انجام فعالیت های عادی روزانه دانشجویان به میزان کافی سریع است.

با این وجود، لنوو G500sاز صفحه کلید خوبی سود نمی برد. گرافیک مجتمع اینتل اچ دی می تواند نیازهای اولیه کاربر را پاسخگو بوده اما برای بازی های سنگین مناسب نیست. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی این دستگاه دارای رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸پیکسل است. از نظر امکانات ارتباطی لنوو G500sدارای دو درگاه USB 3، وای فای داخلی و یک دی وی دی رایتر است. دیسک سخت با ظرفیت یک ترابایت نیز در اختیار کاربر قرار دارد.

ایسوس ترانسفورمر بوک T100

 لپ تاپ

این دستگاه سبک وزن با قابلیت حمل آسان می تواند هم به صورت لپ تاپ و هم تبلت با قابلیت اجرای ویندوز ۸٫۱ مورد استفاده قرار بگیرد. عمر باتری قابل توجه ۱۱ ساعتی نیز T100را به گزینه ای چشمگیر مبدل کرده است. ایسوس ترانسفورمر بوک T100دارای نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی، پردازنده اینتل اتم Z3740، دو گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی است.

از این رو نیروی کافی برای انجام وظایف عادی روزانه در این دستگاه قرار دارد. همچنین، با تعبیه درگاه مایکرو اس دی امکان افزایش فضای ذخیره سازی وجود دارد. صفحه کلید ایسوس T100کوچکتر از حالت عادی بوده و نمایشگر آن از وضوح ۱۳۶۶×۷۶۸پیکسل سود می برد.

اچ پی پاویلیون ۱۵

 لپ تاپ

اچ پی پاویلیون ۱۵ لپ تاپی قابل اعتماد با قیمت مقرون به صرفه و مجهز به ویندوز ۸ است. این دستگاه از پردازنده AMD A4-500با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز سود می برد که تقریبا از قدرت لازم برای پوشش تمامی نیازهای دانشجویان برخوردار است.

چهار گیگابایت رم، دیسک سخت به ظرفیت ۷۵۰ گیگابایت و دی وی دی رایتر از دیگر امکانات آن هستند. عمر باتری آن حدود پنج ساعت و ۳۰ دقیقه است. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با وضوح ۱۳۶۶×۷۶۸پیکسل اگرچه از کیفیت بالایی برخوردار نیست اما از طریق درگاه HDMIمی توانید این لپ تاپ را به نمایشگری دیگر متصل کنید.

ایسوس V550CA

 لپ تاپ

ایسوس V550CAدارای نمایشگر لمسی است و به خوبی می تواند نیازهای کاربر خود را برطرف کند. این لپ تاپ دارای پردازنده Core i7-3537Uبا فرکانس ۲٫۵۰ گیگاهرتز و ۶ گیگابایت رم است که عملکرد روان و مناسب دستگاه را تا حد زیادی تضمین می کنند. دیسک سخت با ظرفیت یک ترابایت نیز این مجموعه را کامل می کند.

نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی تی‌افت‌تی با وضوح ۱۳۶۶×۷۶۸پیکسل و فقدان درایو نوری اندکی ناامیدکننده هستند. با این وجود، طراحی نازک، سبک و آلومینیومی ایسوس V550CAبه رغم وضوح پایین نمایشگر آن را به لپ تاپی قابل اعتماد برای دانشجویان مبدل می کند.

اچ پی پاویلیون تاچ اسمارت اسلیک بوک ۱۵

 لپ تاپ

وزن ۲٫۱ کیلوگرمی، حمل و نقل این لپ تاپ را اندکی دشوار می کند اما در قبال هزینه پرداختی امتیازات خوبی را دریافت خواهید کرد. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی تی‌افت‌تی لمسی با قبلیت لمس ۱۰ انگشت و واکنش خوب از آن جمله است. با به کار گیری پردازنده AMD A4-4355Mبا فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز، ویندوز ۸ عملکرد روانی داشته که با ۸ گیگابایت رم و دیسک سخت یک ترابایتی همراهی می شود.

این لپ تاپ فاقد درایو نوری است و البته از قدرت گرافیکی بالایی نیز سود نمی برد. صفحه کلید و ترک پد خوب این دستگاه شما را ناامید نمی کنند. از امکانات ارتباطی آن می توان به درگاه های USB 3و HDMIاشاره کرد. عمر باتری پنج تا هفت ساعته، این مجموعه را کامل می کند.

لنوو آیدیا پد U410تاچ

 لپ تاپ

با به کارگیری کارت گرافیک انویدیا جی فورس GL710M، لنوو آیدیا پد U410تاچ در اوقات فراغت دانشجویان نیز می تواند آنها را به واسطه اجرای بازی های مختلف سرگرم کند. نمایشگر ۱۴ اینچ تی‌اف‌تی با وضوح ۱۳۶۶×۷۶۸پیکسل تا حد ممکن قدرت گرافیکی این لپ تاپ را به کار گرفته و به عنوان مثال نرخ جالب توجه ۵۲ فریم در ثانیه در بازی “بایوشاک اینفینیت” با تنظیمات گرافیکی بالا کسب شده است.

پردازنده اینتل Core i5-3337Uاین مجموعه را همراهی می کند. البته چنین پردازنده ای به قیمت عمر پایین باتری تمام شده و مدت زمان حدود دو ساعت و ۳۰ دقیقه را نشان می دهد. به لطف ۸ گیگابایت رم، دیسک سخت یک ترابایتی به همراه ۲۴ گیگابایت فضای ذخیره اس‌اس‌دی، تجربه ای سریع و لذت بخش از کار با ویندوز ۸ خواهید داشت.

لنوو آیدیا پد Z500تاچ

 لپ تاپ

این مدل به نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با وضوح ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسل، پردازنده اینتل Core i5-3230M، ۸ گیگابایت رم، دیسک سخت با ظرفیت یک ترابایت، کارت گرافیک انویدیا جی فورس GT 740M مجهز است. بر همین اساس، نه تنها گزینه ای مناسب برای انجام امور درسی بلکه سپری کردن اوقات فراغت محسوب می شود. البته عملکرد گرافیکی بالا عمر باتری پایین سه ساعتی را به همراه داشته است.

لنوو یوگا ۱۱S

 لپ تاپ

لنوو یوگا ۱۱S یک لپ تاپ هیبریدی با نمایشگر ۱۱٫۶ اینچی است. این دستگاه از پردازنده اینتل Core i7، فضای ذخیره ۲۵۶ گیگابایتی اس‌اس‌دی و ۸ گیگابایت رم سود می برد. بر همین اساس، از قدرت لازم برای انجام فعالیت های مختلف دانشجویی با قابلیت حمل و نقل آسان برخوردار خواهید بود. به رغم کوچک بودن صفحه کلید، کار با آن راحت است. لنوو یوگا ۱۱S فاقد درگاه USB 3 بوده و طول عمر باتری آن در محدوده سه ساعت قرار دارد.

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه یک لپ تاپ ایسوس را به تنظیمات اولیه ی کارخانه بازگردانیم ؟

ایسوس اکنون به یکی از ۵ تولید کننده ی برتر کامپیوتر در جهان تبدیل شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو