فواید استفاده از FeedBurner با وردپرس

خود سیستم وردپرس یک امکان فوق العاده مانند “Feed” را ارائه می کند که به وبلاگ ها وسایت ها اجازه می دهد تا مطالب ها را با خوانندگان فیدها در گوگل ریدر به اشتراک بگذارند. فکر کنید که چگونه بسیاری از کاربران در یک روز تعداد زیادی از سایت ها را مطالعه می کنند ؟ یا اینکه آیا شما هم می خواهید کاربران سایتتان به وسیله ایمیل مطالب ها را دریافت کنند ؟

در اینجا قصد داریم تا ویژگی های اصلی سرویس فیدبرنر را برای استفاده در ودپرس به شرح زیر بیان کنیم.

۱- تجزیه و تحلیل فید شما

این موضوع که مشترکین فید شما چه مقدار هستند ، پست های شما را چگونه می خوانند ، چگونه به وب سایت شما مراجع می کنند و یا اینکه دقیقا در کجای وبلاگ شما هستند ، یک مسئله مهم است. با FeedBurner می توانید آمارهای مختلفی را به دست آورید مانند :

  • می توانید چگونگی رشد مشترکان خود را از طریق آنالیزگر فیدبرنر مشخص کنید.
  • کاربران از چه طریق مشترک سایت شما هستند ( از طریق گوگل ریدر یا Outlook یا فیدخوان های دیگر )
  • از کدام مرورگر استفاده می کنند
  • چه آیتم هایی  از وبلاگ شما را مشاهده و روی کدام یک بیشتر کلیک کرده اند و چه مقدار از آنها از صفحه اصلی شما بازدید داشته اند.
  • می توانید بفهمید که کاربران و مشترکان فید شما از چه کشورهایی هستند.

feedburner analytics

شما در آخر می توانید تمام گزارشات و آمارها را در فرمت های CSV یا Excel ذخیره و دانلود کنید. شما می توانید از این آمار در تجزیه و تحلیل مشترکان سایت خود استفاده کنید. البته با این اطلاعات به راحتی متوجه بازخورد کاربران از پست های سایتتان می شوید و اینکه کدام مطالب بیشتر مورد توجه قرار گرفته و یا آنکه چه محصولات یا خدماتی برای مشترکان شما مفید خواهد بود.

۲- اشتراک ایمیل

این ویژگی یکی از بهترین خصوصیات FeedBurner است. یک کاربر اینترنت به طور متوسط نمی داند که می تواند با ثبت ایمیل خود ، به راحتی مشترک یک سایت شود. امروزه دیگر هر کاربری برای خود یک ایمیل دارد. درست است ؟ با استفاده از خدمات FeedBurner در سایت خود می توانید به راحتی این اجازه را به کاربر بدهید که اشتراک سایت شما را از طریق ایمیل به صورت رایگان دریافت کند.

بهترین بخش ماجرا اینجاست که می توانید تنظیمات خود را برای ارائه ایمیل در فیدبرنر انجام دهید :

  • شما می توانید زبانهای مختلفی مثل انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، پرتغالی، روسی یا چینی. را به کاربرانتان ارائه کنید.
  • شما می توانید فرم اشتراک را به صورت HTML یا با جاسازی برخی از ویدجت ها تنظیم کنید.
  • می توانید عنوان ایمیل و رنگ و نوع فونت ایمیل را همراه با نام و لوگو خود تنظیم کنید.
  • همچنین می توانید زمان تحویل و ارسال ایمیل های روزانه را در هر زمانی که مایلید برنامه ریزی کنید.

feedburner email subscriptions

و البته حتی می توانید آدرس ایمیل مشترکان خود را مشاهده و آنها را دانلود کنید و احیانا برای استفاده در سرویس های دیگر مثل Aweber یا MailChimp برنامه ریزی کنید. شما همچنین می توانید تنظیماتی برای لغو اشتراک را برای ایمیل های ارسالی اضافه کنید.

۳- تغییر مسیر خوراک سایت

تصور کنید که می خواهید وبلاگ خود را به یک دامنه جدید ببرید و یا سایت خود را تبدیل به یک زیر دامنه کرده و داخل پوشه بندی خاصی در سرور قرار دهید ! شما می توانید از طریق فیدبرنر به کاربران هشدار دهید که فید سایت شما تغییر کرده است و باید در فید جدید ثبت نام کنند.

برای اینکار هم کافیست که در FeedBurner با کلیک بر روی “Edit Feed Details…” لینک و URL قبلی را تغییر دهید و سپس آن را خیره کنید. گرچه باید در آخر دعا کنید که کاربران قبلی فیدتان به راحتی از تغییر خوراک سایتتان مطلع شده باشند !

feedburner feed redirection

۴- انتشار فید در توییتر و فیس بوک بدون نیاز به افزونه

این قابلیت هم یکی از بهترین ویژگی های مورد علاقه من در فیدبرنر هست. این خاصیت به شما اجازه می دهد تا اکانت فیدبرنر خود را به حساب توییتر یا فیس بوک خود برای بروزرسانی در آنها متصل کنید. می توانید تنظیماتی از قبیل ارسال عنوان تنها ، همراه با توضیحات ، نمایش لینک تنها ، اضافه کردن هش تگ ها یا متن های اضافی و چیزهای دیگر را انجام دهید.

اگر هم از بروزرسانی مداوم فیس بوک خود خسته شده اید می توانید تنظیمات فیدبرنر را طوری انجام دهید که بروزرسانی های سایتتان به راحتی در پروفایل فیس بوکتان ارسال شوند . همچنین می توانید تصاویر بند انگشتی را برای پست های ارسال شده در فیس بوک برنامه ریزی کنید.

feedburner social media

خیلی جالب شد که تمام این کارها بدون هیچ گونه پلاگینی انجام داده می شود !

۵- خروجی HTML برای آخرین مطالب

ممکن است بخواهید لیستی از آخرین مطالب ارسالی خود را در فیدبرنر بگنجانید. با استفاده از ویژگی BuzzBoost می توانید فهرستی از آخرین ارسال های وبلاگتان را هر جایی که دلتان بخواهد به صورت HTML قرار بدید. در واقع این روش بدون Iframe یا دیگر روشها قابل پیاده سازیست. حتی می توانید تغییرات خاص هم در کار اعلام کنید.

feedburner html output

نتیجه

من واقعا فکر می کنم که فیدبرنر یکی از بهترین سرویس های ارائه شده توسط گوگل است که توسط خیل عظیمی از سایت ها و وبلاگ های پربازید و کم بازدید استفاده می شود و مانند دیگر سرویس های گوگل مثل جیمیل یا گوگل ریدر خیلی دچار تغییرات وحشتناک نمی شود و گوگل هم فعلا قصدی برای جایگزینی آن ندارد.

گرچه سرویس های خوب دیگری مثل FeedBlitz وجود دارد که ایجاد RSS و به روز رسانی مطالب برای مشترکین وب سایت و مدیریت کامل مطالب به اشتراک گذاشته شده از ویژگی های آن است. همچنین FeedBlitz با سیستم های مدیریت محتوا مانند بلاگر، وردپرس، جوملا، دروپال کاملا سازگار است. اما مطمئنا در آخر سرویس فیدبرنر پر استفاده ترین سرویس در این حیطه بشمار می رود.

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش قرار دادن آیکون کنار سایت و وبلاگ (favicon)

حتما تا کنون تصاویر کوچک یا همان آیکون را در کنار نوار آدرس سایت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو