فیس‌بوک از این پس موقعیت دوستانتان در اطراف شما را مشخص می‌کند!

ممکن است تا کنون برای شما نیز پیش‌ آمده باشد که سرزده به دیدار دوستانتان رفته باشید و یا اینکه در حین کار، آنها شما را غافلگیر کرده باشند. از قرار معلوم فیس‌بوک در نظر دارد امکانات بیشتری در اختیار کاربران برای این ملاقات‌های سرزده قرار دهد.
از این به بعد اگر دوستانتان در نزدیکی شما باشند فیس‌بوک به شما اطلاع خواهد داد تا به ملاقات آنها بروید. البته این قابلیت به صورت پیش‌فرض فعال نمی‌باشد و شما و دوستانتان باید اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خود را به اشتراک گذاشته باشید.

جالب اینجاست که کاربران می‌توانند مختصات محل جغرافیایی خود را برای مدت زمان مشخصی به اشتراک بگذارند، برای مثال آدرس رستورانی را که در آن مشغول به غذا خوردن هستند در اختیار شما قرار دهند تا در این بازه زمانی به آنها سری بزنید.
حتی زمانی که دوست شما در مسافرت است نیز می‌توانید از مکان استقرار وی باخبر شده و نقاط دیدنی آن محل و یا غذای مخصوص آنجا را به وی پیشنهاد کنید. قابلیت تشخیص موقعیت دوستان، زمانی که یکی از آنها درنزدیکی شما باشد بر روی گوشی‌ موبایل در قالب پیغام هشدار و یا همان (Notification) نمایان خواهد شد.

در همین راستا اینستاگرام نیز اقدام به راه‌ اندازی سرویسی برای مشخص کردن (Tag) مکان‌های منزل در تصاویر کرده است. فیس‌بوک هنوز تاریخ مشخصی را برای عرضه این قابلیت معرفی نکرده است اما انتظار می‌رود تا در چند هفته آینده بتوانیم با استفاده از این سرویس، سر زده به ملاقات دوستان خود برویم!

منبع:فارنت

=====================

درباره‌ی

همچنین ببینید

ژیائومی در بین ۱۰ شرکت برتر اسمارت فون جهان

ژیائومی با کنار زدن اچ تی سی در بین ۱۰ شرکت برتر در زمینه عرضه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو