محافظت از لباس با این روش ها

طریقه مراقبت از لباسها در اینجا می خواهیم نکات مفیدی که در آن دوران آموزش دیده اید را برایتان یادآوری کنم، همان نکاتی که به شما می گفت چطور از لباسهای گرانقیمتتان به خوبی محافظت کنید تا آسیب نبینند.

● راه و روش نگهداری:
▪ لباسها را استراحت دهید
لباسهایتان هم مثل خودتان نیاز به استراحت دارند. بنابراین سعی کنید که هر روز پس از استفاده آنها را در کمد لباسها به دقت آویزان کنید. به طور مثال، کت و شلوار باید حداقل یک روز قبل از استفاده ی مجدد در کمد استراحت کند.
▪ لباسها را آویزان کنید
حتی با وجود اینکه خسته هستید و می خواهید استراحت کنید، به یاد داشته باشید که حتماً لباسهایتان را پس از استفاده آویزان کنید و آنها را در گوشه و کنار نیندازید چون اینکار باعث می شود که چین و چروک های بدی روی لباس افتاده و لباس از قیافه بیفتد. پس آنها را به دقت آویزان کرده و بگذارید که شکل خود را دوباره به دست بیاورند.
▪ لباسها را هوا دهید
هر از چندگاهی لباسهایتان را کمی هوا دهید. این کار باعث می شود که عطر جذب لباس نشود و چین و چروک هم به لباس نیفتد.
▪ لباسها را ماهوت پاک کن بزنید
گرد و خاک به مرور زمان باعث از بین رفتن و خراب شدن لباس می شود، به همین دلیل سعی کنید که به طور مداوم گرد و غبار را توسط ماهوت پاک کن از روی لباس پاک کنید. برای گرفتن نتیجه ی بهتر می توانید از ماهوت پاک کن هایی با موهایی کوتاه تر استفاده کنید.
● نکاتی دیگر:
▪ نحوه ی شستشوی لباس
قبل از انداختن لباسها در ماشین لباسشویی، حتماً آنها را پشت و رو کنید تا اگر احیاناً عرق کرده باشید، از روی لباس خشک شود. اگر لباس کثیف هایتان را در سبد نگهداری کنید، ممکن است کپک بزند و عطرهای مختلف لباسها به یکدیگر نفوذ کند.
یکبار دیگر توصیه می کنم که اگر لباسهایتان را ماشین لباسشویی می شویید، سعی کنید که از مواد شوینده ی مایع استفاده کنید تا رسوب لباسهایتان را خراب نکند. لباسهای روشن را از لباسهای تیره جداکنید و سعی کنید لباسهای سفید را مجزا بشویید.
اگر یک لباس زیپ دار را می خواهید بشویید، حتماً توجه داشته باشید که قبل از انداختن آن در ماشین زیپ لباس را کاملاً ببندید چون می تواند به لباسهای دیگر صدمه بزند.
اگر نمی خواهید رنگ لباسهایتان خراب شود، پس حتماً قبل ار شستشو آنها را پشت و رو کنید. و لباسهای ظریف تر را هم برای جلوگیری از خراب شدن باید در دست بشویید.
▪ نحوه ی اتو زدن لباس
همیشه می توانید حتی بدون شستشوی لباسی آن را به خشک شویی برده و بخواهید برایتان اتو بزند. ار طرف دیگر، اگر لباسهایتان را خودتان اتو می زنید، به شما توصیه می کنم که همیشه پارچه ای نم دار روی لباس انداخته و بعد اتو بزنید. با این کار رنگ لباس حفظ شده و تا حد امکان صدمه ای نمی بیند. در اتو زدن شلوار هم دقت کنید که حتماً از روی خط اتوی خودش اتو بزنید.
▪ لباسهایتان را خشک شویی کنید
دقت کنید که لباسهایتان را حتماً پیش یک خشک شویی معتبر ببرید، چون خشک شویی های غیر استاندارد از مواد شوینده ی با کیفیت پایین استفاده می کنند. همچنین ممکن است لباسهایتان را بیش از اندازه مرطوب نگاه دارند و این باعث خراب شدن پارچه می شود. توجه کنید که خشک شویی مورد استفاده ی شما حتماً از شوینده های سازگار با محیط زیست استفاده کند.
▪ احتیاط کنید
سعی کنید توجه اضافی به لباسهایتان کنید. سعی کنید لکه ای روی لباسهایتان نیفتد یا از تماس با اجسام تیز پاره نشود.
▪ چیزی به لباستان سنجاق نکنید
دقت کنید که چیزی به لباسهایتان سنجاق نکنید چون بافت پارچه ی لباستان را از بین می برد و حتی ممکن است در لباسهای ظریفتر سوراخ ایجاد کند.
▪ لکه گیری
قبل از لکه گیری لباس، حتماً از متخصصین در مورد نحوه ی کار سوال کنید. چون لکه گیری لباسهای مختلف در رنگ ها و جنس های مختلف متفاوت است.
▪ نگهداری شلوار
اگر کار شما طوری است که مجبورید برای ساعت ها بنشینید، توجه کنید که خط اتوی شلوارتان به دقت زده شود تا با نشستن زیاد شلوار از قیافه نیفتد.
از لباسهایتان به خوبی مراقبت کنید، و خوش تیپ باشید.

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی ۷ عطر مردانه برای متولدین تیر

عطر و ادکلن برای هر فرد خاص و منحصر بفرد است و خصوصیات اخلاقی وی …

عطر و ادکلن ارشاکو