آموزش افزایش دادن عمر باتری موبایل

گوشی های موبایل به طرز چشمگیری پیچیده شده اند و خیلی از کارهایی که یک کامپیوتر PC می تواند انجام دهد یا حتی کارهایی که یک کامپیوترPC نمی تواند انجام دهد را انجام می دهند مانند مکان یابی GPS یا روشن کردن یک ماشین! قلب یک گوشی باطری آن است که ما در اینجا به بیان راه های ساده ای برای افزایش عمر آن می پردازیم.

 به گزارش کلوب آموزش ؛ بررسی های پروژه ی اینترنتی پیو در سال ۲۰۱۱ نشان داد که ۲۵ درصد از افرادی که گوشی های هوشمند دارند اغلب گشت و گذار های اینترنتی خود را  با گوشی هایشان  انجام میدهند.

مشکل اینجاست که هرچه بیشتر به گوشی متکی باشیم  باتری آن هم سریعتر تمام میشود.

با آنکه صفحات نمایش گوشی ها پردازنده ها و تکنولوژی ذخیره کردن در آنها به طور قابل ملاحظه ای پیشرفت کرده است اما باتری های لیتیوم یونی گوشی ها تغییر چندانی در طول ۱۵ سال نکرده اند.

افزایش کیفیت  کارایی باتری ها ,به نسبت  زیاد شدن قدرت پردازنده ها و سایز صفحه نمایش و وضوح تصویرگوشی ها بسیار ناچیز است . نسل های ۳G و ۴G ارتباطات رادیویی، ارتباطات Wi-Fi و بلوتوث، دوربین های HD، GPS و انواع دیگر سخت افزارها همگی به منبع انرژی نیاز دارند.

برای افزایش عمر باتری گوشی خود برنامه هایی که لازم ندارید را ببندید، کارهایتان را بهینه سازی کنید و تسک هارا را به صورت دستی و به تعداد کم اجرا کنید.
بدین صورت شما میتوانید  زمان شارژ باتری خود را افزایش داده و به عمر مفید باتری بیافزایید.

دستورالعمل هایی برای افزایش عمر باطری

  • ۱- نور صفحه را تا جایی که برایتان مقدور است کم کنید البته این کار را حتما به صورت دستی انجام دهید . انجام دادن آن به صورت خودکار تاثیر چندانی در مصرف باتری ندارد
  • ۲- زمان خاموش شدن صفحه را کم کنید تا بلافاصله بعد از اینکه دیگر با گوشی کاری نداشتید صفحه خاموش شود.
  • ۳- تکرار آپدیت ها را کاهش دهید. برای مثال برنامه های رسانه اجتماعی را به صورت دستی آپدیت کنید در این صورت زمانی که شما از گوشی استفاده ای نمیکنید آنها مدام در حال اجرا نیستند.
  • ۴- از ویدجت ها و تصاویر متحرک غیر ضروری کمتر استفاده کنید. در اکثر گوشی ها زمانی که به اینترنت متصل میشوند یا اخبار را آپدیت میکنند صداهایی پخش میشود که میتواند حجم زیادی از باتری را مصرف کند. همچنین استاده نکردن از تصاویر متحرک برای پس زمینه زمانی که یک عکس ساده هم پاسخگوی نیاز شما است می تواند موثر باشد.
  • ۵- زمانی که به Bluetooth  یا Wi-Fi  نیازی ندارید آنها را خاموش کنید چون آنها مدام در حال جستجو برای برقراری ارتباط هستند و این عمل حجم زیادی از باتری را مصرف میکند.
  • ۶- از حالت Battery Saver  یا Power Saver   سیستم عامل خود استفاده کنید. این حالت برنامه هایی را که شارژ باتری را مصرف میکنند از قبیل ویدجت ها . نور صفحه و … را کنترل میکند. برنامه های Third-party هماند  Juice Defender  یا  Battery Saver  هم میتوانند برای ذخیره ی بیشتر باتری مفید باشند.
  • ۷-  اگر گوشی شما از صفحه نمایش  OLED  استفاده میکند از یک پس زمینه ی تیره استفاده کنید چون پیکسل های OLED  به صورت جداگانه روشن میشوند بنابراین تیره نگه داشتن پیکسل های بیشتر باعث ذخیره بیشتر انرژی میشود.

=====================

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی عوامل هنگ کردن گوشی تلفن همراه

هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که کاربران در بسیاری موارد آن را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو