بهترین زمان برای ارسال ایمیل

اگر جزو افرادی هستید که ایمیل شرکتی دارید یا ایمیل های رسمی شرکت خود را بررسی می کنید حتما روزانه تعداد زیادی ایمیل تبلیغاتی در مورد سرویس های ارسال کننده ایمیل انبوه دریافت کرده اید و در نهایت با توجه به احساس نیاز به ارسال ایمیل های انبوه، تسلیم آنها شده و خریداری کرده اید ولی هنوز نمی دانید چطور از آن استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

احتمالا شما هم از آن دست افرادی هستید که نمی دانید اثر ایمیل هایی که ارسال کرده اید چطور بوده و یا چطور آنها را بهبود ببخشید. یکی از جدی ترین مسائل در ارسال ایمیل، بهترین زمان برای ارسال است. بهترین زمان ارسال ایمیل می تواند برای هر ایمیلی مفهوم خاصی داشته باشد. برخی بهترین زمان را زمانی می دانند که بیشترین میزان باز شدن را داشته باشد (Open Rate). برخی بهترین زمان را زمانی می دانند که بیشترین میزان کلیک را در بر داشته باشد (CTR).

انتخاب هر کدام از این ملاک ها وابسته به نوع کار شرکت و انتظاری است که از ایمیل ارسال شده دارید. در این بخش بررسی دقیقی روی بهترین زمان ارسال خواهیم داشت.

بهترین روزهای ارسال ایمیل

آمارها نشان می دهد بدترین روز برای ارسال ایمیل روزهای تعطیل مانند جمعه ها است. در رتبه بعدی آن، روز پنجشنبه یعنی روزی که به دنبال آن تعطیلی داریم یا تا حد زیادی خود آن روز هم از لحاظ کاری تعطیل است. بهترین روزها، روزهای میانی هفته مانند یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه با متوسط Open Rate حدود ۲۶ درصد است.

MailChimp یکی از قوی ترین سرویس های ارسال ایمیل انبوه است که با داشتن پایگاه داده قوی، آمارهای قابل اتکایی دارد. این سرویس دهنده که روزانه بیش از ۵۰ میلیون ایمیل ارسال می کند با بررسی بیش از ۱ میلیارد ایمیل ارسال شده به این نتیجه رسیده است که علیرغم اینکه نوع فعالیت و ایمیل ارسالی شرکت در زمان ارسال نقش موثری دارد با این حال مشتریان علاقه ای ندارند ایمیل ها را آخر هفته باز کنند و اگر به دنبال نتیجه بهتری هستید بهتر است آنها را برای روزهای یکشنبه و چهارشنبه بسپارید. و اگر علاقه دارید ورودی بیشتری از ایمیل ها داشته باشید باید به طراحی CTR قوی فکر کنید یا تعداد لینک ها را افزایش دهید.

moh1

بهتر است روزهای وسط هفته را برای ارسال ایمیل انتخاب کنید

با این آمار به راحتی می توان نتیجه گرفت که روزهای میانی هفته بهترین و روزهای پایانی هفته بدترین روزها برای ارسال ایمیل می باشد، ولی بهتر است قبل از نتیجه گیری نهایی به چند نکته و فاکتور اثر پذیر نیز توجه کنید:

فعالیت شرکت: آخر هفته ها برای شرکت های مالی مانند فعالان بورس، بدترین روز است و این نتیجه برای شرکت های فعال در حوزه تجارت الکترونیک شاید برعکس باشد!

مشتریان شرکت: آمارها نشان می دهد که شرکت های B2B آخر هفته ها را با متوسط ۵۵ درصد بدترین روزها برای ارسال ایمیل به مشتریان می دانند. این در حالی است که شرکت های B2C آخر هفته را با متوسط ۲۳ درصد بدترین روزها می دانند. پس اگر شرکتی هستند که با مشتری حقیقی سر و کار دارید آخر هفته ها آنقدرها هم بد نیست. البته باز هم وابسته به فاکتورهای دیگر است.

 چه چیزی ارسال می کنید: فرض کنید آخر هفته به مشتری خود ایمیلی ارسال می کنید که در آن کوپن استفاده از استخر در آخر هفته است. یا ایمیلی ارسال می کنید که در آن اخبار روز ارسال می شود. مسلما اگر شما به عنوان پیشنهاد دهنده خدمات با تخفیف هستید آخر هفته ها یکی از بهترین روزها برای ارسال پیشنهاد است ولی کسی آخر هفته خود را به خواندن اخبار هدر نمی دهد!

ساعت ارسال ایمیل: اگر شرکت بین المللی هستید یا دریافت کننده های ایمیل شما به هر دلیلی در نقاط مختلف دنیا هستند، حتما به ساعت ارسال ایمیل هم دقت کنید. به عنوان مثال اگر پیشنهاد خرید مدت محدود ۲ ساعته ارسال می کنید و دریافت کننده ایمیل شما ساعت ۲ صبح آخر دریافت می کند، هیچ ارزشی برای وی نخواهد داشت.

بهترین ماه های ارسال ایمیل

علاوه بر روز ارسال ایمیل، می بایست آماری از فصل ها یا ماه های خوب برای ارسال ایمیل نیز داشته باشیم. معمولا بهترین زمان برای ارسال ایمیل های پیشنهاد خرید سرویس، خدمات و محصولات زمان های نزدیک به تعطیلی است. به عنوان مثال اواخر فصل تابستان به دلیل نزدیکی به آغاز فصل مدارس و همچنین اواخر زمستان به دلیل نزدیکی به عید ماه های مناسبی برای ارسال ایمیل هستند و مطمئنا آمار CTR و Open Rate به مراتب بهتر خواهد شد.

به گفته GetResponse 29 درصد ایمیل ها در ماه های نزدیک به تعطیلات ارسال شده و میزان باز شدن آنها از متوسط سالیانه بیشتر بوده و در حدود ۱۸٫۳ درصد می باشد.

moh2

بهتر است ماه های قبل از تعطیلات نوروز و شروع مدارس را انتخاب کنید

حال که متوجه شدیم که چه ماه ها و روزهایی برای ارسال ایمیل مناسب هستند یا متوجه شدیم که چطور باید ارزیابی درستی برای انتخاب زمان ارسال داشته باشیم بهتر است به بررسی ساعت های مناسب برای ارسال ایمیل بپردازیم.

بهترین ساعت های ارسال ایمیل

MailChimp اعتقاد دارد دریافت کننده های ایمیل های سرویس او اصلا علاقه ای به ایمیل هایی که شب ها ارسال می شوند، ندارند و بیشتر آنها در طول روز بازمی شوند.

البته اگر فعالیت شما از نوع B2C باشد به احتمال خیلی زیاد مشتریان شما شب ها هم به ایمیل ها (البته اگر مدل فعالیت شما طوری باشد که جذابیت برای خواندن داشته باشد) رسیدگی می کنند. ولی مشتریان نوع B2B به هیچ عنوان شب ها یعنی بعد از ساعات کاری به ایمیل ها دست نمی زنند! با این حال بهتر است برای هر دو نوع فعالیت، ایمیل ها را با این پیش فرض ارسال کنید که در روز باز می شوند. معمولا فعالان شرکت های اداری ایمیل ها را در ساعت های بین ۱۱ ظهر تا ۴ بعد از ظهر بیشتر باز می کنند و مشتریان غیر اداری معمولا از ۳ ظهر تا ۹ شب.

وسط روز بهینه ترین زمان برای ارسال ایمیل است

moh3

درباره‌ی

همچنین ببینید

نکات مهم قبل از سفارش طراحی سایت

طراحی سایت یکی از مسائلی که خیلیا ازش سر در نمیارن و نمیدونن واسه سفارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو