آموزش تبدیل آیفون به حافظه فلش با نرم افزار RoqyUSB

یکی از ویژگی‌های فراموش شده آیپادهای قدیمی، قابلیت اتصال آن‌ها به رایانه و استفاده از حافظه داخلی آن‌ها به عنوان حافظه فلش است. کاربران این نمونه از آیپادها، نیازی به حافظه‌های USB نداشتند، چون آیپادشان همان کار را برای آن‌ها انجام می‌داد. در حال حاضر نیز نرم‌افزارهایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان آیفون یا آیپد جیلبریک‌شده را به یک حافظه فلش تبدیل کرده و به کمک آن فایل‌های خود را با یک رایانه ویندوزی به اشتراک گذاشت. یکی از این نرم‌افزارها roqyUSB است.

نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که به کاربر اجازه می‌دهند با ایجاد یک درایو مجازی، از دستگاه اپلی خود به عنوان یک حافظه فلش استفاده کند. roqyUSB، اولین نمونه آن‌ها نیست اما این اپلیکیشن اول نمونه‌ای است که به صورت پیش‌فرض حافظه دستگاه را به صورت یک حافظه فلش نمایش می‌دهد.

roqyUSB01

roqyUSB یک اپلیکیشن غیررایگان است که نسخه رایگان آن, بدون محدودیت زمانی, ۱۲۸ مگابایت فضا برای شما فراهم می‌کند. ۱۲۸ مگابایت فضای زیادی محسوب نمی‌شود ولی برای جابه‌جایی فایل‌های Word، پاورپوینت، اکسل و از این دست فایل‌ها کافی است. قیمت این اپلیکیشن نزدیک به ۷ دلار است که با خریداری آن، فضای در دسترس شما به اندازه حجم خالی حافظه دستگاه‌ شما خواهد بود. به خاطر داشته باشید که از این حافظه نمی‌توان برای جا‌به‌جایی موزیک یا اپلیکیشن استفاده کرد. به عبارت دیگر، roqyUSB بیشتر یک حافظه فلش برای مواقع ضروری است.

roqyUSB02

مهمترین مسأله roqyUSB، این است که در سیستم‌عامل ویندوزی که آیتونز بر روی آن نصب شده باشد، به صورت روان کار نمی‌کند. قبل از استفاده نیز باید به صورت دستی، وضعیت دستگاه را به حالت حافظه فلش تغییر دهید. این مسأله ممکن است در اتصال به رایانه‌هایی که کاربر ادمین آن محسوب نمی‌شوید با مشکلاتی همراه باشد.

roqyUSB03

RoqyUSB در مقایسه با نرم‌افزارهایی چون Dmytro، ضعیف‌تر است. اما برتری آن نسبت به سایر رقبا در سازگاری با iOS 6.1 جیلبریک شده است. Dmytro اپلیکیشنی رایگان است که علاوه بر امکان تعریف چند درایو مجازی، هیچ مشکلی هم با سیستم‌عامل ویندوز ندارد. اما از آنجا که اپل در نسخه ۶ سیستم‌عامل موبایل خود USBDeviceConfiguration را حذف کرده است، Dmytro با iOS 6 سازگار نیست.

نرم‌افزار roqyUSB در تمام نسخه‌های ۴ تا ۶ سیستم‌عامل iOS و بر روی آیفون، آیپد و آیپاد تست شده است. برای استفاده از roqyUSB در سیدیا به دنبال ModMyi Repository بگردید.

=====================

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی عوامل هنگ کردن گوشی تلفن همراه

هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که کاربران در بسیاری موارد آن را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو