آموزش ترفندهای مهم و کاربردی برای جستجوی ایده آل در اینترنت

بارها و بارها در جستجوهای اینترنتی مان به نتیجه دلخواه یا اصلا به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم. بد نیست با بعضی از ترفندهای کاربردی برای جستجوی بهتر در اینترنت آشنا شویم , به کمک این ترفند ها جستجویی ایده آل خواهیم داشت .
●موضوع جستجو را کاملا مشخص کنید

قبل از هر چیز موضوعی را که می خواهید درباره آن در اینترنت جستجو کنید، کاملا برای خودتان مشخص کنید.

برای هر کاری به دنبال موثرترین راه باشید. به عنوان مثال وقتی می خواهید درباره یک موضوع تخصصی و خاص مثل روان شناسی یا عمران جستجو کنید، بهترین راه مراجعه به وب سایت های تخصصی درباره این موضوع هاست. این سایت های تخصصی در واقع شما را سریع تر به نتیجه مورد نظرتان می رسانند.

اگر سایت خاصی را نمی شناسید یا می خواهید درباره یک موضوع عمومی و غیرتخصصی جستجو کنید، می توانید روی موتورهای جستجو و در صدر آنها گوگل که غول جستجوی اینترنتی است، حساب کنید. بد نیست بدانید که بیشتر موتورهای جستجوی فارسی هم از گوگل برای بازیابی اطلاعاتشان استفاده می کنند.

● جستجو را محدود کنید

احتمالا می دانید که در هر جستجویی اگر انتخاب هایتان را محدودتر کنید، راحت و سریع تر به نتیجه خواهید رسید. جستجوی اینترنت هم از این موضوع مستثنا نیست. به این ترتیب وقتی می خواهید یک موضوع خاص را در یک زیرمجموعه مشخص جستجو کنید بهتر است بعد از کلمه یا عبارت مورد جستجویتان یک خط فاصله گذاشته و بعد آن زیرمجموعه مشخص را تایپ کنید تا موتور جستجو، موضوع موردنظرتان را در همان زیرمجموعه جستجو کند.

گاهی پیش می آید که به دنبال جستجوی موضوعی خاص در یک وب سایت باشید که خدمات جستجوی دقیق و خوبی ندارد. در این صورت بهتر است در موتور جستجوی گوگل بعد از عبارت مربوط به موضوع مورد جستجویتان، آدرس سایت را به صورت مثلا site:www.isna.ir اضافه کنید.

● دقیق جستجو کنید

ممکن است بسیاری از شما به خوبی بدانید که چطور دقیق تر جستجو کنید تا نتیجه مورد نظرتان برسید. اما برای آن گروهی که به خوبی نمی دانند یا برای یادآوری پیشنهاد می کنیم از بعضی راه حل های ساده برای یافتن سریع و دقیق تر نتایج استفاده کنید. مثلا وقتی می خواهید درباره یک عبارت یا موضوع خاص جستجو کنید بهتر است آن عبارت یا کلمه خاص را داخل گیومه قرار بدهید. با این کار دیگر نتایج غیرمرتبط برای شما به نمایش در نیامده و تنها نتایجی که دقیقا همان عبارت یا کلمه را در خودشان دارند نمایش داده می شوند.

می توانید از کلمات مترادف برای رسیدن به نتیجه دقیق تر استفاده کنید. برای این کار بهتر است عبارت یا کلمه مورد نظرتان را تایپ و بعد از یک علامت کلمه مترادف را اضافه کنید.

اگر می خواهید نتیجه جستجوی شما فرمت خاصی داشته باشد، بهتر است بعد از عبارت مورد نظرتان کلمه Filetype را همراه با علامت : و نوع فرمت دلخواهتان مثل pdf تایپ کنید.

● جستجوی اطلاعات مفید

موتورهای جستجوی اینترنتی می توانند به اغلب پرسش های کاربرانشان جواب بدهند. مثلا موتور جستجوی گوگل می تواند به عنوان یک ماشین حساب هم مورداستفاده قرار بگیرد و برای این کار کافی است عبارت Calculator به معنای ماشین حساب را در آن جستجو کنید. حتی جواب معادلات هم با قرار دادن صورت معادله داخل یک گیومه و جستجوی آن قابل دسترس است.

برای اطلاع از وضعیت آب و هوای هر شهر یا کشور و پیش بینی آن تا پنج روز آینده هم می توانید نام شهر یا کشور موردنظرتان را با عبارت Weather در گوگل جستجو کنید.

اگر می خواهید نتیجه دقیق تری به دست بیاورید بهتر است از زبان انگلیسی استفاده کنید.

غول موتورهای جستجوی اینترنت همچنین می تواند برای کارهایی مانند تبدیل واحدهای اندازه گیری، تبدیل ارزهای بین المللی یا حتی یافتن معنای یک کلمه خاص و البته ترجمه متون هم به کارتان بیاید.

====================

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی سرویس های مفید گوگل

وقتی صحبت از سرویس‌های گوگل می‌شود، اولین نکته‌ای که توجه‌مان را مورد این ابزارها جلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو