آموزش تصویری به زبان فارسی Server 2003 – Environment

 خرید آسان : برای خرید آسان این محصول فقط کافی است کد ۸۸-۱-۱ را به شماره ۱۰۰۰۶۶۶۱ پیامک کنید

۲۰ ساعت آموزش به زبان فارسی

 

۵۳ لابراتوار کاربردی Server 2003 برای توضیح کامل و شفاف مطالب

 

سرور ۲۰۰۳ در یک نگاه

اگر پیش از این تجربه کار با سرور ۲۰۰۰ را داشته‌اید، احتمالاً از نصب و راه‌اندازی ویندوز ۲۰۰۳ خشنود خواهید شد. این سرور واقعاً نسبت به نسخه‌های قبلی پایدارتر، ایمن‌تر و انعطاف‌پذیرتر است. مایکروسافت برای این منظور بخش‌های زیادی از سیستم‌عامل ۲۰۰۰ را اصلاح و برخی از قسمت‌های آن از جمله سرویس اینترنتی IIS را بازنویسی و بازسازی کرده است. این شرکت برای اطمینان حاصل کردن از بهبود راندمان نرم‌افزار ۲۰۰۳ مدت تست بتای این محصول را به‌طور خاص افزایش داد و پس از عرضه چندین نسخه آزمایشی سرانجام محصول نهایی را در آستانه فصل دوم سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه کرد. ویندوز ۲۰۰۳ یک ویندوز بسیار سبک و سریع است. در صورتی که ویندوز ۲۰۰۰ موجود خود را به نسخه ۲۰۰۳ ارتقاء دهید، پس از نصب تمام سرویس‌هایی که روی سیستم‌عامل قبلی در حال اجرا بوده‌اند، به‌کار خود ادامه خواهند داد و تنها قابلیت‌ها و اصلاحات جدید روی آن‌ها اعمال خواهند شد. اما اگر یک نسخه کاملاً تازه از ابتدا روی کامپیوتر نصب کنید، به‌طور پیش‌فرض اغلب سرویس‌های کاربردی (و نه زیربنایی) سیستم‌عامل (حدود بیست و چند سرویس از جمله سرویس‌های وب، FTP، SMTP و Active Directory) خاموش هستند. این مهم‌ترین دلیل سبک بودن و چابکی سرور در بدو امر است. در عمل هیچ سروری برای ارایه همه سرویس‌های کاربردی ممکن به‌کار نمی‌رود، حتی پس از روشن کردن چند سرویس مورد نیاز، هنوز هم سیستم‌عامل سبک و سریعی در اختیار خواهید داشت.

ویندوز ۲۰۰۳ ظاهری مشابه ویندوز اکس‌پی دارد (البته فقط از حالت Windowd Classic Style پشتیبانی شده است.) شکل ۱ نمایی از محیط ویندوز سرور ۲۰۰۳ را نشان می‌دهد. یکی از تغییرات محسوس ویندوز ۲۰۰۳ نسبت به نسخه قبلی، نزدیک‌تر شدن قابلیت‌های آن به خصوصیات سایر سرورهای موجود در بازار (مانند یونیکس و لینوکس) و دورتر شدن سیستم‌عامل از پاره‌ای ویژگی‌های ویندوزهای معمولی مایکروسافت (Desktop Windiows OS) است.

اگر ویندوز ۲۰۰۳ را خودتان نصب کنید، از نزدیک مشاهده خواهید کرد که این ویندوز چندان برای مصارف Desktop مناسب نیست. صوت و کارت صوتی به‌طور پیش‌فرض در ویندوز ۲۰۰۳ خاموش (Disabled) است. البته می‌توانید آن را روشن کنید. شتاب‌دهنده گرافیکی سخت‌افزاری کامپیوتر (Gardware Acceleration) نیز به‌طور پیش‌فرض غیرفعال است. در ابتدا کار این موضوع چندان به چشم نمی‌آید اما حتی اگر شتاب‌دهنده گرافیکی سخت‌افزاری را نیز در حالت Full قرار دهید (تنظیمات کارت گرافیکی)، پس از چند هفته کار با ویندوز ۲۰۰۳ متوجه خواهید شد که این سیستم‌عامل اصلاً به درد کارهایی مثل اجرای بازی‌های کامپیوتری نمی‌خورد. اغلب جلوه‌های ویژه‌ای که در ویندوز اکس‌پی به منظور زیبایی و راحتی محیط گرافیکی سیستم‌عامل تعبیه شده‌اند، این‌جا خاموش و غیرفعال هستند (امکاناتی مانند سایه‌های زیرمنوها و جلوه ویژه Fade یا محو شدن منوها و پنجره‌ها یا لبه‌های نرم خطوط و نوشته‌ها و از این قبیل) اگر به بخش تنظیمات System در کنترل پانل ویندوز ۲۰۰۳ مراجعه کنید ملاحظه خواهید کرد که تمام این جلوه‌ها به بهای به‌دست آوردن راندمان بیش‌تر در سرویس‌دهی تحت شبکه غیرفعال شده‌اند. البته می‌توانید آن‌ها را فعال کنید ولی احتمالاً تجربه‌ای مشابه من خواهید داشت چون حتی پس از فعال کردن این جلوه‌ها متوجه خواهید شد که سیستم‌عامل به اندازه ویندوز XP در اجرای آن‌ها سریع و نرم‌ نیست. به‌طورکلی GUI در ویندوز ۲۰۰۳ به نرمی ویندوز اکس‌پی نیست. مثلاً به تدریج که تعداد برنامه‌های نصب شده روی ویندوز (و در نتیجه آیتم‌های قرار گرفته در منوی (Start/Programs) بیش‌تر می‌شوند، منوی Programs و زیرشاخه‌های آن به‌طور محسوسی کندتر و کندتر کار می‌کنند. می‌توان گفت اگرچه ویندوز ۲۰۰۳ سبک‌تر و سریع‌تر از سرور‌های قبلی مایکروسافت است ولی عمداً برای تمرکز بر روی سرویس‌دهی تحت شبکه بهینه شده است و برای کاربردهای Desktop زیاد خوش‌دست نیست.

قیمت فقط ۱۲۵۰۰تومان

 

http://elikan.ir/upload/uc_739.png

 

ابتدا محصول را درب منزل دریافت کنید و سپس هزینه آن را به مامور پست بپردازید.

 

 

سرفصل های این دوره :

معرفی ویندوز Server 2003 به همراه معرفی نگارش های مختلف آن

نصب کامل ویندوز Server 2003 و پیش نیاز های نصب

Update از سایر سیستم عامل ها به ویندوز Server 2003

درباره Share Folder و NTFS Permission

کنترل USER ها و حساب های کاربران و دسترسی به ویندوز Server 2003

نصب و پیکربندی Active Directory در ویندوز Server 2003

نصب و پیکربندی Printer Server در شبکه

امنیت در ویندوز Server 2003

مدیریت Backup در ویندوز Server 2003

Group Policy در ویندوز Server 2003

کار با ابزار های Administrator Tools و Remote Desktop و System Monitor Performance

نصب و پیکربندی IIS

پیکربندی Terminal Service

استفاده از دستورات Command Line جهت مدیری دیسک . استفاده از Disk Management

عیب یابی در ویندوز Server 2003

و . . .

 

 

توانایی دانشجویان پس از پایان دوره :

مدیریت و پیکربندی Server 2003

 

 

درباره‌ی

همچنین ببینید

دریافت لینک با کیفیت از یک رسانه ی خارجی : ۶ درس کلیدی از صنعت PR

پست مهمان بر روی وبلاگ های مربوطه  ، با یک بک لینک به وب سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو