بهترین رنگ ها برای اتاق خواب کودکان

هیچ جایی بیشتر از اتاق خواب ، شخصیت و تصور یک کودک را بیان نمی کند . رنگ اتاق خواب تاثیر بسیار زیادی را در این زمینه دارد و در علم زیبایی و طراحی برخی از رنگ ها بهترین انتخاب برای اتاق خواب کودکان در نظر گرفته شده اند .  که در ادامه به چند تن از این رنگ ها اشاره شده است :

سبز : لمس طبیعت را به اتاق کودک اضافه می کند . کیفیت خنثی رنگ سبز کمک می کند که به راحتی با رنگهای دیگر جفت شود به علاوه استفاده از رنگ سبز در اتاق کودک مزایای دیگری را هم دارد بدینگونه که استفاده از رنگ سبز به عنوان یک رنگ اولیه و یا ثانویه در هر طرح رنگی اتاق خواب یک عامل خوشایند و برنده است و به داشتن یک خواب خوش شبانه کمک می کند .

سفید همانند برف : سفید ، روشنایی و درخشندگی را با خود به ارمغان می آورد و می تواند به بزرگتر نشان دادن فضای یک اتاق کمک کند . استفاده از رنگ سفید به خصوص در اتاق های کوچک بسیار مناسب است . وقتیکه سعی می کنید که رنگهای دیگری را با رنگ سفید تطبیق دهید باید مراقب باشید که فضا را به گونه ای استریل شده و یا سخت و محکم جلوه ندهید . برای اتاق کودک پیشنهاد می کنیم که از رنگ سفید به عنوان رنگ ثانویه و یا ترکیبی استفاده کنید . برای مثال می توانید بستر خواب کودک را همانند تصویر سفید کنید .

آبی : روزگاری آبی فقط مخصوص پسران بود . این روزها می توانید از رنگ آبی به عنوان رنگ ثانویه و یا ترکیبی در اتاق خواب دختران و پسران خود استفاده کنید . رنگ آبی به خصوص برای برجسته کردن مناطقی برای مطالعه و یا کار و یا یک دفتر و یا در اتاق خواب با یک فرش آبی بسیار مناسب است .

قهوه ای یا قهوه ای مایل به زرد : می تواند به عنوان  بخشی از بستر فضای نشیمن مورد استفاده قرار گیرد . رنگ قهوه ای می تواند به عنوان یک رنگ ثانویه یا ترکیبی در اتاق خواب نیز به خوبی نقش خود را ایفا کند . سعی کنید یکنواختی رنگ را با رنگهای مثل قهوه ای مایل به زرد و یا رنگهای روشن مثل سبز ، سفید و صورتی بشکنید .

صورتی : همانطور که آبی فقط مخصوص پسران نیست ، صورتی هم فقط مخصوص دختران نیست . تن روشن آن می تواند به عنوان یک رنگ اولیه برای اتاق خواب فرزند شما باشد . برای ایجاد یک فضای بسیار لایت می توانید از آن به صورت ثانویه و یا ترکیبی استفاده کنید . ترکیب رنگ صورتی با سبز و سفید یا قهوه ای مایل به زرد برای اتاق پرورش کودک بسیار مناسب است .

فیروزه ای روشن : فیروزه ای با یک مخلوط غنی از سبز و آبی به اتاق فرزند شما یک حس آرامش و صلح را اعطا می کند . ترکیب یک اتاق فیروزه ای به عنوان یک رنگ یگانه با رنگ هایی مثل صورتی، آبی و زرد بی نظیر می شود  .

منبع : ehow

درباره‌ی

همچنین ببینید

کفپوش مناسب ایوان شما کدام است؟

ما با چهار متخصص ساخت ایوان گفتگو کردیم تا متوجه شویم که چگونه باید مواد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو