از برخورد هرسطر با هر ستون یک سلول ( Cell) ایجاد میشود . به مجموعه این سلول ها ، کاربرگ Sheet ) ) گفته میشود.هر فایل Excel در ابتدا معمولا با سه کاربرگ فعال میشود .
برای افزایش تعداد کاربرگها به دو روش می توان اقدام نمود :
روش اول: برروی نام کاربرگ راست کلیک کرده گزینه Insert وسپس Ok را می فشاریم .
روش دوم : از Menu Insert گزینه Worksheetرا کلیک می کنیم در هر دو حالت یک کاربرگ به سیستم اضافه میشود .
برای تغییرنام کاربرگ کافی است برروی آن راست کلیک کرده گزینهRename را انتخاب کنیم . سپس نام جدید را می نویسیم وکلید Enterرا فشار میدهیم .
استفاد ه از راهنمای اکسل : برای استفاد ه از راهنمای (HELP) گروه Officeکافی است از کلید F1برای نمایش مجموعه راهنما استفاده کنیم . این مجموعه دارای سه قسمت اساسی است :
۱- Contents ۲- Answer Wizard-۳ Index
در قسمت اول کاربر نیازی به تایپ نداشته ومحتوای راهنما به صورت دسته بندی شده نمایش میشود .
در قسمت دوم کاربر سئوال مورد نظر خود را تایپ میکند و راهنما پاسخ را ارائه می نماید .
در قسمت سوم با استفاد ه از کلمات کلیدی کاربر قادر است به راهنما مورد نظر خود دسترسی پیدا میکند .
۲-انواع دادهدرExcel
در اکسل کاربر قادر است درهرسلول ۴ نوع داده را وارد نماید :
۱–متن: اکسل نسبت به متن حساسیت نشان نمیدهد وآنها را درسمت چپ سلول نمایش میدهد .محدودیت خاصی برای تایپ متن در سلولهای اکسل وجود ندارد برای تایپ دوسطر در یک سلول اکسل از ترکیب کلید Alt + Enter استفاده میکنیم .
۲-اعداد : در اکسل اعداد قابلیت فراوانی دارند و کاربر قادر است به هر نحوی از آنها استفاده کند .
برای تبدیل اعداد اعشاری به اعداد کسری برروی سلولی که عدد اعشاری در آن قراردارد راست کلیک کرده گزینه Format Cells | Number | Fraction با توجه به مخرج دلخواه ، کسر مورد نظر را انتخاب می کنیم .
۳– تاریخ وزمان : اکسل نسبت به تاریخ و زمان حساسیت نشان داده وآنها را به سمت راست سلول می کشاند . برای تغیر قالبندی های تاریخ وزمان کافی است برروی سلول مورد نظر راست کلیک کرده گزینه Format Cells و سپس از قسمت Number گزینه Dateیا Timeرا انتخاب نموده وتغیرات لازم را ایجاد نمود . برای نمایش تاریخ و زمان جاری در سلول از ترکیب کلید Ctrl + ;و Cttl + shift + ;استفاده می شود .
۴–توضیحات یاComment : هرگاه کاربر بخواهد شرحی برای سلول جاری بنویسد از توضیحات یا Comment استفاده می کند . برای ایجاد یک توضیح در سلول ابتدا برروی سلول راست کلیک کرده , گزینه Insert Comment را انتخاب میکنیم , پنجرهای باز وآماده نوشتن متن یادداشت می باشد پس از نوشتن متن , در سلولی دیگر کلِیک می کنیم , مثلث قرمز رنگی پدیدار می گردد و هر گاه به این مثلث نزدیک شویم , توضیح مورد نظر نمایان می شود . برای ویرایش توضیح مورد نظر برروی همان سلول راست کلیک کرده گزینه Edit Comment را کلیک می کنیم . برای حذف یک توضیح برروی آن راست کلیک کرده گزینهComment Deleteرا انتخاب میکنیم و برای نمایش دائمی یک توضیح برروی آن سلول راست کلیک کرده گزینهComment Show را انتخاب میکنیم .
———————————————————————-