جامجهانی فوتبال که هر چهار سال یک بار به میزبانی یکی از کشورهای نامزد شده برگزار میشود، علاوه بر میدان کارزار برای ۳۲ تیم شرکت کننده در این مسابقات، میدان نبردی برای کمپانیهای تولیدکنندهی لباسهای ورزشی، مخصوصاً دو نام سرآمد در این حوزه، یعنی نایکی و آدیداس است. نایکی نیز با معرفی لباسها، کفشها و لوازم جانبی مورد استفاده برای جامجهانی به استقبال این رویداد مهم رفته است.
نایکی با معرفی آخرین کفش فوتبال خود با نام Mercurial Superfly نشان داد که در جریان جامجهانی ۲۰۱۴ برزیل پای ستارگانی چون کریستیانو رونالدو که همراه تیم ملی پرتغال در این مسابقات شرکت خواهد کرد، چه کفشی خودنمایی خواهد کرد.
مارکپارکر، مدیرعامل کمپانی نایکی در اظهارنظر خود در مورد این کفش چنین اظهار نظر کرد:
نایکی در حال حاضر بهترین و نوآورترین برند دنیای فوتبال است.
نایکی در مورد درآمدهای حاصل از تجارت فوتبال همچنان پشت سر کمپانی آلمانی آدیداس قرار دارد. تنها ۱۰ درصد از درآمد ۲۷ میلیارد دلاری نایکی در ۱۲ ماه اخیر حاصل از فروش البسه و تجهیزات مربوط به فوتبال بوده است؛ در حالی که کمپانی آدیداس که نام خود را بهعنوان اسپانسر فیفا نیز درج کرده است، در انتظار درآمدی ۲٫۸ میلیارد دلاری از فوتبال در سال جاری است. نایکی ده تیم از ۳۲ تیم حاضر در مسابقات را با لباسهای خود روانهی مسابقات خواهد کرد که برزیل میزبان همچون همیشه، و انگلستان نیز جزء این ده تیم هستند. هر دو کمپانی دو تن از بزرگترین ستارگان حال حاضر دنیای فوتبال را در خط مقدم تبلیغات در اختیار دارند که کریسرونالدو برای نایکی و لئومسی برای آدیداس به تبلیغ محصولات خواهند پرداخت.
کفش Mercurial Boot ماحصل چهار سال تحقیقات در آزمایشگاه تحقیق و توسعهی کمپانی نایکی است. این کفش با هدف ایجاد انقلاب در سرعت، توسعه داده شده است. سری کفشهای Mercurial برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ پا به عرصهی وجود نهادند . محصول جدید چهارمین نسل از این کفش است.
از فناوریهای جدید بکار رفته در این کفش میتوان به تکنولوژی دوخت سه گره اشاره کرد که منجر به کاهش مواد مورد استفاده بین پا و توپ و در نتیجه بالا رفتن کنترل روی توپ و لمس خوب توپ توسط بازیکنان میشود. همچنین استفاده از ساق برای این کفشها که همچون کفشهای مختص بسکتبال است، بهجهت فیتبودن و جاگیری بهتر پا در کفش است. ضمناً میخهای بهبود یافته در پاشنه برای پایداری بیشتر و کشش افزونتر در قسمت پنجه و چسبندگی روی زمین است.
مککارتی، مدیر بخش توسعهی کفشهای ورزشی نایکی این کفشها را این چنین تشریح کرده است:
هدف ما تولید سبکوزنترین کفش موجود نیست؛ بلکه ما در پی تولید سریعترین کفش حال حاضر فوتبال هستیم.
این کفشها با قیمت ۲۷۵ دلار و از روز آغاز جامجهانی فوتبال در اختیار فوتبال دوستان قرار خواهد گرفت.
کریسرونالدو سال بسیار خوبی را در سال کم فروغ لئومسی پشت سر گذاشته است. وی همچنین به طرفداران خود قول داده تا بهترین نمایش خود را در جامجهانی فوتبال به نمایش بگذارد. CR7 با کسب عنوان بهترین بازیکن جهان و جابجایی رکورد بیشترین گل زده در جامقهرمانان باشگاههای اروپا، به دنبال کسب افتخار در فینال لیگ قهرمانان اروپا در زادگاه خود (سوم خرداد بین دو تیم مادریدی) و همچنین جامجهانی برزیل است. ستاره کهکشانیها که با ۳۱ گل زده برای رئالمادرید در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ لالیگا (تا به اینجای کار)، محتملترین گزینه برای دریافت سومین توپ طلای خود نیز است، در حال حاضر در کنار درآمد خود از بازی فوتبال، به یکی از ستارههای تبلیغاتی نیز تبدیل شده و سالیانه در آمدی ۲۰ میلیون دلاری را از تبلیغ محصولات کمپانیهایی چون نایکی، کاسترول و هواپیمایی امارات کسب میکند.
رونالدو در بین کل ورزشکاران حال حاضر جهان بیشترین طرفدران را در شبکههای اجتماعی از آن خود کرده است؛ بطوریکه حساب کاربری فیسبوک وی با ۸۱ میلیون و توئیتر وی با ۲۶ میلیون دنبالکننده رتبهی اول در میان ورزشکاران را از آن خود کرده است.