آموزش رانندگی در زمستان

رانندگی در فصل سرما و مواقع بارندگی نیازمند رعایت ضوابط خاص و در نظر گرفتن شرایط جوی و سطح معبر و نوع وسیله نقلیه است.  رانندگی در فصل سرما و مواقع بارندگی نیازمند رعایت ضوابط خاص و در نظر گرفتن شرایط جوی و سطح معبر و نوع وسیله نقلیه است.

در مواقع بارندگی و فصل سرما به موارد زیر توجه نمائید.

▪ ابتدا وسیله نقلیه خود را برای فصل سرما مجهز نمائید. باتری ، شیلنگهای رابط،، رادیاتور ،روغن ، چرخها ، چراغها ، ترمزها، سیستم فرمان، بخاری، برف پاکنها و لاستیکها را مورد بازبینی قرار دهید.
▪ لاستیکهای صاف و بیش از حد معمول مستعمل مشکلات جدی برای وسیله نقلیه فراهم می نماید.باید به خاطر داشته باشید باد لاستیکها در هوای سرد کم میشود استفاده از لاستیکهای چهار فصل در فصل سرما کارامدی ترمزها را به همراه خواهد داشت.
باید در نظر داشت در مواقع برف و یخبندان استفاده از لاستیکهای یخ شکن یا زنجیرچرخ توصیه می شود.لاستیکهای چهار فصل چسبندگی و کنترل بیشتری در فصل سرما در سطوح لغزنده برای وسیله نقلیه فراهم می آورد.
باید متذکر شد لاستیکها را به صورت ترکیبی از لاستیکهای چهار فصل یا یخ شکن و یا استفاده از سایزهای مختلف و انواع و شرایط و بافتهای مختلف استفاده ننمائید.
▪ از شرایط آب و هوای مطلع شوید قبل از حرکت از طریق تماس با پلیس از وضعیت راه ها و شرایط جوی آن مطلع شوید.
استفاده از تجهیزات مناسب برای هوای سرد اعم از لباس گرم و راحت و به همراه دشتن پتو توصیه می شود ( لباس خیس و عرق گرفته در فصل سرما باعث پائین آمدن سریع دمای بدن می شود)
▪ در مواقع بارندگی توانا یی دید راننده مختل می شود لازم است در جای که دید کم است با نور بالا حرکت کنید. استفاده از چراغ مه شکن در مواقع مه آلوده بودن هوا الزامی است.چراغ مه شکن باید قابلیت رویت اشیا و اشخاص را تا فاصله ده متری برای راننده فراهم نماید.
▪ در مواقع بارندگی با وسیله نقلیه جلوی دو برابر مواقع عادی و سطح آسفالته خشک فاصله بگیریم در سطوح لغزنده باید فاصله تا وسیله نقلیه جلوی دو برابر گردد.
▪ در سطوح لغزند با سرعت مطمئنه حرکت کنیدتا کمتر تر از ترمز وسیله نقلیه خود استفاده کنید و به هیچ عنوان در این سطوح اقدام به ترمر آنی ننماید یکی از مواردی که باعث لیز خوردن وسیله نقلیه میشود ترمز آنی است.
▪ مواقعی که وسیله نقلیه شما در راه لیز خورد بدون ترمز گرفتن خیلی سریع فرمان را به سمتی که عقب وسیله نقلیه شما منحرف شده بچرخانید این حرکت باعث می شود تا خودروی شما بطور مستقیم در محل قرار گیرد سپس با سنگین کردن دنده از سرعت خودروی خود بکاهید.
▪ موقع رانندگی در وضعیت جوی نامناسب توجه کامل به جلو و مسفاتهای دور دست نیز داشته باشید تا بتوانید با فرصت کافی نسبت به وقایع سطح راه عکس العمل مناسب داشته باشید.
▪ محلهای از راه که در سایه قرار دارد در فصل سرما و بعد از بارندگی تا مدتی بعد در یخ زدگی قرار دارد هنگام عبور از این محلها به این موضوع توجه داشته باشید.
▪ بعد از هر دو ساعت رانندگی در فصل سرما از اتومبیل خود پیاده شده و با انجام حرکات ورزشی باعث جریان خون بیشتر در اندام خود شوید.
▪در پایان توصیه می گردد در فصل سرما این تجهیزات را به همراه داشته باشید:

ـ کاردک برف تراش یا بورس برف پاک کن دستی
ـ کپسول آتش نشانی
ـ جعبه ابزار
ـ -البسه و پتو
ـ دو رشته طناب یا زنجیر کامل بکسل
ـ مقداری آذوقه
ـ چراغ قوه و باتری یدک
ـ جعبه کمکهای اولیه
ـ شمع و کبریت

درباره‌ی

همچنین ببینید

برندگان نودمین دوره اسکار (اسکار ۲۰۱۸)

امسال نودمین سال برگزاری اسکار بود ، مراسمی که چشم های تمام سینماگران را هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو