آموزش نکات طلایی جستجو کردن در اینترنت

سلام به شما دوستان و همراهان خوبم. همانطور که می دانید اساس اینترنت را بر سرچ و جستجو ساخته اند و این موجب شده هر چه که بخواهید تقریبا بیابید اما این هم یک هنر است! یعنی قدرت سرچ در افراد متفاوت است. اگر دقت کرده باشید گاهی اوقات واقعا به دنبال چیزی می گردید و هر گونه که بخواهید می نویسید اما نتیجه ای برایتان در بر نخواهد داشت. گاهی اوقات از موتورهای جستجوی متفاوت استفاده می کنیم ولی باز هم انگار که چیزی در اینترنت برای ما قرار نداده اند. اما اگر بخواهید دقیق باشید باید بدانید که اینترنت و جستجو در موتورهای جستجو یک سری قواعد خاص خود را دارند که باید به آن ها واقف باشید. ما در این مقاله از کلوب آموزش به بررسی نکاتی پرداخته ایم که می تواند جستجوی شما را هدفمند تر کرده و موجب پاسخ های بهتر و بیشتری به شما شود. به همین دلیل با هم این نکات را بررسی می کنیم. با ما همراهی کنید

عبارات را جستجو کنید!

همیشه جستجو بر اساس عبارات کاری بهتر و خوش پاسخ تر خواهد بود. عبارات را از کلمات باید جدا دانست. و از همه مهم تر نحوه نوشتن این عبارات است که برای موتور جستجو تفاوت ایجاد می کند. تفاوت را با یک مثال نشان می دهیم. اگر شما بخواهید به سایت کلوب آموزش دست پیدا کنید باید عبارت زیر را سرچ کنید : وب سایت کلوب آموزش , آموزش رایگان این عبارت درست است اما نحوه درست تر برای موتور جستجو به صورت زیر است : “وب سایت کلوب آموزش , آموزش رایگان” . یعنی عبارت خاص خود را در دو کوتیشن قرار دهید.

در روش اولی اگر از این علایم استفاده نکنید برایتان از نتایجی رونمایی خواهد شد که در آن عبارت های آموزش و رایگان و کلوب آموزش و وب سایت به طور جداگانه یا کنار هم استفاده شده است اما استفاده از این علامت شما ر دقیقا به جایی می برد که این کلمات در کنار هم هستند

 

عبارت مورد جستجوی خود را اختصاصی تر کنید

گاهی اوقات شما می خواهید به موردی دست پیدا کنید که خیلی اختصاصی است اما کلمات مشتق شده از آن یا مرتبط با آن بسیار زیادند به عنوان مثال می خواهید نرم افزار اندروید ترجمه را پیدا کنید. مطمئنا اگر بخواهید عباراتی مثل : نرم افزار” یا ” نرم افزار ترجمه ” یا اندروید را سرچ کنید به پاسخ دقیق نمی رسید بنابراین سعی کنید عباراتتان را تا می توانید اختصاصی کنید که نتیجه هر جستجو خود نیازی به جستجوی دیگر نداشته باشد!

جزء جزء کردن کلمات !

گاهی اوقات می خواهید با یک سرچ به چند نتیحه متفاوت از هم دسترسی پیدا کنید به عبارتی می خواهید یک تیر ( سرچ ) و چند نشان ( نتیجه ) داشته باشید برای این کار باید از علائمی مثل – استفاده کنید. این مثال زیر را به دقت نگاه کنید :

lightning -thunder -storm -McQueen.

موارد جستجو این کلمات بوده اند. نتیجه جستجو را مشاهده کنید :

lightning-100055717-large

همانطور که می بینید برای هر کلمه یک نتیجه جدا گانه آورده شده است. از طریق این علامت می توانید در جستجوی خود صرفه جویی کنید.

 

جستجوی صوتی!

اگر بخواهید در Google Chrome و با موتور جستجوی گوگل سرچ کنید می توانید از خاصیت میکروفون آن استفاده کنید. با این کار با استفاده از این آیکون صدای خود را به آن ارسال و بعد خود مورورگر شروع به سرچ با توجه به کلمات شما می کند :

googlevoicesearch-100055712-large

از جستجوی پیشرفته استفاده کنید

اگر با استفاده از روش های بالا نتیجه ای نگرفتید می توانید از خاصیت جستجوی پیشرفته گوگل یا Advanced Search استفاده کنید. همین الان روی این کلمه کلیک کنید تا صفحه مربوط به آن را مشاهده کنید.

googleadvanced-100055713-large

با این کار می توانید به خوبی تمام زوایای سرچ خود را مشخص و به گوگل اعلام کنید تا برایتان بهترین تکنولوژی های خود را در امر جستجو بکار گیرند.

 

استفاده از اپلیکیشن های موتور جستجوی گوگل

این امکان گوگل برای من خیلی جالب بود. شما می توانید از امکاناتی نظیر ماشین حساب، تبدیلات و time zone و آب و هوای گوگل استفاده کنید. به عنوان مثال عدد ۱۴۰*۲۰ را در موتور گوگل سرچ کنید تا ماشین حسابش را که شبیه زیر است مشاهده کنید :

calculate-100055715-large

برای آب و هوا از عبارتی مثل weather shiraz ( به جای shiraz شهر خود را قرار دهید ) و یا برای time zone از عبارتی مثل (time in Paris) و یا برای تبدیلات نظیر تبدیل واحد پول از عباراتی مثال (۱۸۵ dollars in euros) استفاده کنید.

 

از امکانات کمکی خود موتور جستجو استفاده کنید

گاهی اوقات ظاهرا مشکل زیادی وجود دارد و شما نمی توانید سرچ خوبی تجربه کنید به همین دلیل می توانید از امکانات خود مرورگر نظیر Basic search help و صفحه ی “Tips & Tricks استفاده کنید. قطعا این صفحات دارای اطلاعاتی هستند که به شما کمک می کنند.

===============

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی سرویس های مفید گوگل

وقتی صحبت از سرویس‌های گوگل می‌شود، اولین نکته‌ای که توجه‌مان را مورد این ابزارها جلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو