پل گلدن گیت (Golden Gate) در سانفرانسیسکو جذاب‌ترین پل‌ معلق جهان

پل گلدن گیت، شاهکار پل‌های معلق:پل Golden Gate واقع در سانفرانسیسکو، یکی از جذاب‌ترین پل‌های معلق جهان است که در نوع خود یک شاهکار محسوب میگردد. نمایی که از روی این پل قابل مشاهده است، بسیار دلربا و زیبا است.

علم در جنبه های گوناگون در طول تاریخ زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است و بشر با هوش و قدرت خود جنبه های گوناگون آنرا در جهت اهداف خود گسترش داده است. این موجود خاکی در طول حیات خود بروی این کره در کنار شگفتی هایی که خداوند بصورت طبیعی خلق نموده است ، توانسته به کمک علوم مهندسی شگفتی‌هایی را خلق نماید که بعضی از آنها در جهت خدمت به بشریت و بعضی دیگر در جهت تخریب استفاده شده‌اند.

۷۶ سال پیش در چنین روزی یعنی ۲۷ می ۱۹۳۷ سازه ای افتتاح گردید که تا ۲۷ سال بعد به عنوان بزرگترین پل معلق دنیا شناخته می شد ، پل معلق گلدن گیت که در زمان خود جزو شاهکارهای مهندسی به حساب می‌آمد با طول ۱۳۰۰ متر طی سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۶۴ رکوردار بلندترین پل‌های معلق جهان بود. ساخت این سازه در سال ۱۹۳۳ و با طراحی یکی از معروف ترین مهندسان و طراحان امریکایی یعنی آقای جوزف اشتراوس آغاز گردید و همانطور که اشاره گردید ساخت آن در سال ۱۹۳۷ به پایان رسید و به عنوان شاهکاری در علم مهندسی به جهانیان معرفی گردید، متاسفانه آقای اشتراوس تنها یک سال بعد از افتتاح این پل چشم از جهان فروبست تا این شاهکار مهندسی آخرین کار وی در این کره خاکی باشد. طراحی آقای اشتراوس در کنار این موضوع که از نگاه علم مهندسی یک شاهکار به حساب می‌آید ، موجب تسهیل حمل نقل در شهر سانفرانسیکو گردیده است، بطوریکه در حال حاضر روزانه در حدود ۱۱۱,۰۰۰ هزار وسیله نقلیه از این پل جهت تردد استفاده می‌نمایند و به همین دلیل می‌توان این پل را یک سازه استراتژیک در مدیریت حمل و نقل شهری سانفرانسیکو به حساب آورد.

goldengate-bridge

در کنار طراحی شگفت انگیز این پل معلق موضوع دیگری نیز باعث گردید تا نام این پل در ذهن افراد ثبت گردد و شهرت جهانی آن را فزونی بخشد و آن میزان آمار خودکشی بود که روی این پل اتفاق می‌افتاد. این پل در حدود ۷۵ متر از سطح دریا فاصله دارد و فردی که از آن پرش انجام می‌دهد تنها بعد ا ز۴ ثانیه به سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در این شرایط فرد به احتمال بسیار بالا بدلیل برخورد شدید با سطح آب جان خود را از دست می‌دهد و حتی اگر زنده بماند بدلیل سرمای آب و یا غرق شدن جان خود را از دست می‌دهد. بعضی از روانشناسان یکی از دلایلی که این مکان را برای خودکشی افراد جذاب نموده است، نمای بسیار زیبای این پل در زمان غروب خورشید به سمت اقیانوس می دانند!

=====================================

درباره‌ی

همچنین ببینید

حمام سلطان امیر احمد در کاشان اولین حمام مدرن جهان

اولین شکل حمام مدرن در ایران: مجلل و پر جلوه:ایرانیان از دیر باز به نظافت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو