آموزش ارتقا ویندوز ۸ به ۸٫۱

ویندوز ۸ یک موفقیت چشمگیر برای شرکت مایکروسافت نبود، اما قابلیت به روز رسانی آن به ویندوز ۸٫۱ از طریق الکترونیکی و یا خریداری لوح های فشرده آن از فروشگاه ها را دارد. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به چگونگی آماده سازی سیستم و روند ارتقاء آن از ویندوز ۸ به ویندوز ۸٫۱ از طریق به روز رسانی موجود در Windows Store.

آماده سازی ویندوز ۸

قبل از شروع به روز رسانی به ویندوز ۸٫۱ نکاتی وجود دارد که باید آنها را انجام دهید. اولین آنها این است که مطمئن باشید که تمامی بسته های بروز رسانی را برای ویندوز ۸ از طریق Windows Update دریافت کرده اید. حتی اگر از قبل تعریف کردید که به صورت خودکار سیستم بروز شود، این کار را به صورت دستی و برای اطمینان بیشتر انجام دهید.

 ارتقاء ویندوز 8 به 8.1

دومین نکته که به طور جدی پیشنهاد میگردد، ایجاد فایل های پشتیبان از اسناد، تصاویر، فیلم ها و … است. الزاماً  نیاز به گرفتن یک System Image نیست، البته ضرری هم ندارد، ولی مطمئن باشید که از همه فایل های مهم، یک نسخه پشتیبان بر روی حافظه ای خارجی تهیه کرده باشید. اگر از قبل File History  را فعال کرده اید، آن را قبل از اجرای بروز رسانی اجرا کنید.

 ارتقاء ویندوز 8 به 8.1

دانلود و نصب Windows 8.1

بعد از حصول اطمینان از موارد فوق، اکنون وقت آن رسیده که ویندوز ۸٫۱ را دانلود و نصب کنید. دکمه Windows  را بر روی صفحه کلید فشار داده و از صفحه start گزینه ی Store را انتخاب نمائید.

 ارتقاء ویندوز 8 به 8.1

سپس بر روی Update to Windows 8.1 کلیک کنید، آن را به راحتی میتوانید آن را پیدا کنید، اولین گزینه در Store خواهد بود. صفحه بعد مختصری از ویژگی های و پیش نمایش Windows 8.1 را به شما نشان خواهد داد. اکنون بر روی Install کلیک کنید.

 ارتقاء ویندوز 8 به 8.1

حال منتظر باشید تا بسته ی بروز رسانی دانلود شده و نصب گردد. این یک بروز رسانی اصلی میباشد که حجم آن برای Windows 8.1 Pro حدود ۳٫۵ گیگابایت است. میزان زمان مورد نیاز برای این بروز رسانی مستقیماً به سرعت اینترنت شما و شلوغی سرور های شرکت مایکروسافت مربوط خواهد بود. البته شما میتوانید در هنگام دانلود این بسته از سیستم خود بطور معمول استفاده نمائید.

اگر شما به یک شبکه با سیم دسترسی دارید، پیشنهاد می شود که به جای استفاده از شبکه بدون سیم، از آن استفاده کنید تا هم از سرعت بیشتری بهره ببرید و هم ریسک قطعی در هنگام نصب این بسته را به حداقل برسانید. همچنین اگر از لپ تاپ استفاده میکنید، مطمئن باشید که شارژر را متصل کرده اید.

 ارتقاء ویندوز 8 به 8.1

وقتی دانلود به پایان رسید پیغامی را مشاهده خواهید کرد که سیستم نیاز به راه اندازی مجدد دارد.

 ارتقاء ویندوز 8 به 8.1

کارهایی را که تا کنون انجام می داید تمام کرده و ذخیره کنید، به این علت که از این مرحله تا پایان نصب، قادر به استفاده از رایانه تان نخواهید بود. ضمناً حین نصب Windows 8.1، سیستم چندین بار راه اندازی مجدد خواهد شد. همچنین در حین نصب صفحاتی به شما نمایش داده خواهد شد که شما را در جریان فعالیت های در حال انجام قرار خواهد داد.

 ارتقاء ویندوز 8 به 8.1

اکنون تقریباً کار به پایان رسیده، موافقت خود را با شرایط و ضوابط خدمات اعلام کنید.

 ارتقاء ویندوز 8 به 8.1

تعدادی صفحه دیگر نیز برای نشان دادن فعالیت های جاری ویندوز نمایش داده خواهد شد، مانند آنچه که در زیر می بینید، که اعلام میکند در حال آماده سازی نرم افزار های مدرن برای نصب بر روی سیستم می باشد.

 ارتقاء ویندوز 8 به 8.1

موفق شدید! اکنون تمام مراحل انجام شده است. شما آخرین نسخه ی Windows را بر روی رایانه تان نصب کرده اید و شروع به کند و کاو در امکانات و ویژگی های منحصر به فرد آن خواهید کرد.

 ارتقاء ویندوز 8 به 8.1

بعد از نصب ویندوز ۸٫۱، پیشنهاد میکنیم بلافاصله اقدام به بروز رسانی ویندوز کنید. مطمئن باشید که بسته هایی برای بروز رسانی آن وجود خواهد داشت که یکی از آنها General Availability Rollup  است.

 ارتقاء ویندوز 8 به 8.1

اگر از نسخه ی پیش نمایش ویندوز ۸٫۱ استفاده می کنید، نیاز به نصب مجدد تمام نرم افزار های مدرن و نرم افزار های رومیزی خواهید داشت. ویژگی این بروز رسانی این ایت که نرم افزار های مدرن را بر روی صفحه Start نمایش خواهد داد و تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که بر روی آنها کلیک کنید تا شروع به نصب شوند.

همانطور که دیدید قدم به قدم این آموزش را به شما آموزش دادیم. این آموزش به شما کمک می کند که بتوانید بدون نیاز به خرید نسخه جدید از ویندوز آپدیت شده ویندوزتان را در کمترین مدت زمان ارتقا بدهید و از ویندوزی تازه و اصطلاحا فرش بهره ببرید.

منبع:علمولوژی

====================

درباره‌ی

همچنین ببینید

چگونه مصرف اینترنت منابع مختلف در ویندوز را محدود کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که هر یکی از ما ایرانی ها این روزها بیستر درگیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو