آموزش انتخاب کردن دوربین عکاسی دیجیتال مناسب

شاید خرید دوربین عکاسی را تجربه کرده اید و متوجه شده اید که کار انتخاب مدل مناسب کار دشواری است. بدلیل تنوع محصولات موجود در بازار و تخصصی بودن مشخصات فنی دوربین ها همیشه سوالی که تا یک عکاس حرفه ای را می بینید این است که چه مارک یا مدلی را بخرم بهتر است؟!

۱

بهتر است قبل از خرید با کسانی که با اطلاعات فنی دوربین ها آشنا هستند مشورت کنید. چرا که با توجه به بودجه ای که مد نظر دارید صرف خرید دوربین کنید، انتخاب بهتری هم وجود دارد.

۲

انتخاب و خرید دوربین عکاسی دیجیتال باید متناسب با نوع مصرف شما انجام شود. اینکه شما عکاس حرفه ای هستید یا یک عکاس آماتور یا هنرجوی عکاسی و یا صرفاً عکاسی را برای ثبت لحظات خاطره انگیز زندگی تان انتخاب کرده اید میتواند در انتحاب شما تأثیر زیادی داشته باشد.

۳

فریب تبلیغات را نخورید و کمی در مورد موضوعاتی همچون مگاپیکسل، فاصله کانونی لنز ها و زوم، صفحه حساس به نور ،(CCD) رزولویشن صفحه نمایش، کارت حافظه و حجم ذخیره سازی مطالعه کنید تا بتوانید دوربینی با مشخصات مورد نیاز خود و نه فراتر از نیاز بخرید.

۴

هیچگاه تصور نکنید می توانید با خرید دوربین عکاسی خوب نیاز خود برای تهیه فیلم های با کیفیت را رفع کنید. حرفه ای ترین دوربین های عکاسی نیز نتوانستند با دوربین هایی که به عنوان دوربین فیلم برداری شناخته می شوند رقابت کنند. چرا که ساختار آنها از اساس متفاوت است. پس فریب کلماتی همچون FULL HD را نخورید!

۵

مارک های صاحب سابقه در زمینه ساخت لنز و دوربین همچون Canon و Nikon و Sony انتخاب کنید. و توجه داشته باشید که برندی که انتخاب می کنید خدمات پس از فروش در ایران ارائه می کند.

۶

در انتخاب کارت حافظه هم دقت و مشورت کنید. کارت حافظه با سرعت پایین تر از نیاز دوربین شما می تواند به پردازنده ی آن آسیب برساند.

======================

درباره‌ی

همچنین ببینید

دوربین هوشمند NX3000 Smart سامسونگ با سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی رونمایی شد

سامسونگ جدیدترین دوربین بدون آیینه خود را با نام NX3000 Smart Camera رونمایی کرد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو