آموزش تغییر عادات منفی

۱٫ شناسایی عادت :

بزرگترین مشکل شما پذیرش خود این مسئله است که فلان عادت ، یک عادت بد است و اولین گام برای اصلاح عادات منفی همین پذیرش مشکل می باشد .

۲٫ از دوستان ، خانواده و همکارانتان  برای شناسایی عادات بدی که در شما وجود دارد راهنمایی بگیرید و از آنها بخواهید که برای تحقق این هدف شما را درک و حمایت کنند .

۳٫ ریشه یابی :

همیشه ممکن است پشت یک عادت بد یک دلیل روانی نهفته باشد . برای مثال جویدن ناخن نشانه ی داشتن عزت نفس پایین می باشد . به منظور مقابله با عادت ها ی منفی برای همیشه ، در مرحله ی اول شما باید آنرا ریشه یابی کنید .

۴٫ تمرکز کنید . هنگامیکه شما شدیدا عادت منفی خود را حس می کنید ، سریعا ذهنتان را مشغول کنید و کارهایی را انجام دهید تا حواستان پرت شود و عادتتان را در آن لحظه فراموش کنید مثلا آدامس بجوید ، تلویزیون تماشا کنید و یا پیامک ارسال کنید ، خلاصه ی مطلب اینکه ذهنتان را از عادات منفی تان دور نگه دارید .

۵٫ به خودتان پاداش دهید . وقتی که در انجام این مسئولیت موفق بودید و توانستید حتی برای لحظه ای عادتتان را کنار بگذارید به خودتان پاداش دهید .

۶٫ استقامت :

ترک عادتی که عمری با آن زندگی کرده اید کار دشواریست و بدانید که بلافاصله موفق نخواهید شد . پس در این راه صبور باشید و روی هدفتان تمرکز کنید و موانع را بپذیرید زیرا آنها به عنوان بخشی از این پروسه محسوب می شوند .

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش زبان بدن

آیا می‌دانستید حتی زمانی که یک شخص با شما صحبت نمی‌کند، نشانه‌هایی درصورت، بدن، پاها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو