آموزش حذف یا غیر فعال کردن حساب کاربری در فیسبوک

با توجه به اینکه امنیت شبکه اجتماعی فیس بوک در حفظ اطلاعات شخصی افراد بسیار بالاست اما شاید در بعضی موارد و بنا به دلایل دیگری مایل به حذف کردن اکانت خود یا فقط غیر فعال کردن آن باشید اما ندانید چگونه ولی ما به شما میگوییم

غیر فعال کردن اکانت

با غیرفعال کردن اکانت، فیس بوک حساب شما را در حالت وقفه قرار میدهد یعنی اینکه اطلاعات شما با تمام مخاطبین و پیام هایتان در این شبکه اجتماعی محفوظ می ماند تا زمانی که خواستید دوباره حسابتان را فعال کنید بتوانید به آن اطلاعات دسترسی داشته باشید. شما همیشه میتوانید بعد از غیر فعال کردن حسابتان دوباره آن را فعال کنید.

fb_deactivate_my_account-100056164-gallery

برای این کارشما ابتدا باید به اکانت خود وارد شوید سپس منوی تنظیمات را انتخاب کرده ( این منو در قسمت بالا گوشه ی سمت راست قرار دارد ) گزینه ی Account Setting  را بزنید و بعد از لیست سمت چپ  پنجره ی باز شده گزینه ی Security  را انتخاب کنید. حال گزینه ی Deactivate your account   در قسمت پائین صفحه را بزنید. البته بعد از این مراحل فیس بوک سعی می کند تا شما را با نشان دادن عکس های فیس بوک دوستانتان از این کار منصرف کند و از شما میخواهد تا دلیل خود را برای غیر فعال کردن حسابتان بگویید. بعد از این که شما کلید Confirm  را بزنید حسابتان در فیس بوک غیر فعال می شود.

fb_deactivate-100056161-large

حذف کردن اکانت

در این صورت حساب شما کلا پاک خواهد شد و اطلاعاتتان هم از بین خواهد رفت و شما نمیتوانید مجددا به حساب خود یا پست هایی که گذاشته بودید یا عکسهایتان دسترسی داشته باشید . در صورتی هم که بخواهیید دوباره به این شبکه  بپیوندید باید از اول شروع کنید برای همین هم فیس بوک به شما پیشنهاد میدهد قبل از پاک کردن حسابتان یک کپی از کل اطلاعاتتان بگیرید. برای این کار به روش زیر عمل کنید :

در حالی که به حسابتان وارد شده اید منوی Setting  و سپس گزینه ی  Account Setting را انتخاب کنید حال در صفحه اصلی قسمت تنظیمات روی لینک Download a copy of your facebook data  کلیک کنید بعد از این مرحله  سرویس شما را راهنمایی خواهد کرد تا یک کپی از آرشیو خود بگیرید.

برای پاک کردن اکانت فیس بوک هیچ روش مستقیمی قرار داده نشده است اما شما میتوانید به روش زیر عمل کنید:

به اکانت خود متصل شوید و سپس به این لینک بروید : Facebook’s account deletion form

بعد از پر کردن آن فرم می توانید حساب خود را برای همیشه حذف کنید اما در نظر داشته باشید که هیچ راه برگشتی وجو ندارد پس تا زمانی که کاملا مطمئن نشده اید این کار را نکنید.

منبع: TechHive
========================

درباره‌ی

همچنین ببینید

معرفی سرویس های مفید گوگل

وقتی صحبت از سرویس‌های گوگل می‌شود، اولین نکته‌ای که توجه‌مان را مورد این ابزارها جلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو