آموزش عکاسی در شب

ممکن است برای عکاسی در شب دچار مشکلاتی مثل تار شدن عکس یا تاریک شدن بیش از حد سوژه شده باشید.دلیلش این است که پایه و اساس شکل گیری عکس نوری است که از محیط به سوژه رسیده و به فیلم دوربین ( صفحه دیجیتال حساس به نور) شما منعکس می شود و در صورتی که این نور کمتر از توان اپتیکی دوربین شما باشد تصویر تار می شود. برای رفع این مشکل می توان با ایجاد تنظیمات دوربین یا استفاده از ابزار کمکی عکس بهتری در نور کم یا شب گرفت.

نصب دوربین روی سه پایه. با توجه به کمبود نور در شب یا فضاهای سرپوشیده که نور کافی ندارند می توان با ثابت نگه داشتن سه پایه از لرزش دوربین جلوگیری کرد. دلیل موثر بودن این است که وقتی نور کم باشد دوربین به صورت خودکار سرعت شاتر (دریچه ورود نور به دوربین) را کم می کند که اگر دوربین را ثابت کنیم دیگر لرزشی از جانب دوربین نخواهیم داشت.

۲


تنظیم سرعت فیلم (حسگر دیجیتال) دوربین. اگر شما از دوربین آنالوگ (فیلم نگاتیو) استفاده می کنید می توانید با استفاده از فیلم های با سرعت حداقل ۴۰۰ ( یا ۸۰۰) استفاده کنید. استفاده از فیلم های با سرعت بالاتر در نور کم کمک می کند تا لرزش کمتری داشته باشید. اگر هم از دوربین دیجیتال استفاده می کنید می توانید با تغیرر تنظیمات ایزو (ISO) و انتخاب ایزوی بالاتر مانند ۸۰۰ یا ۱۶۰۰ و بالاتر عکسی بدون لرزش بگیرید.

۳


استفاده از فلاش. با توجه به اینکه فلاش برد موثر محدودی دارد شما نمی توانید همیشه در شب از آن استفاده کنید. اگر شی فاصله ای بیش از ۴-۵ متر (برد موثر فلاش دوربین های معمولی) دارد بهتر است فلاش را خاموش کنید و با روش های دیگر مانع از لرزش یا تاریکی عکس شوید. همچنین اگر بیش از اندازه (مثلا کمتر از نیم متر) به سوژه نزدیک هستید هم فلاش ممکن است عکس را زیادی روشن کند و شما جزئیات مربوط به رنگ و نور واقعی شی را از دست بدهید. بنابر این استفاده از فلاش روش مطلوبی است برای عکس گرفتن از اشیائی که در فاصله متوسط از شما قرار دارند.

۴

بدانید که فیلتر باعث کاهش حجم نوری است که به لنز می رسد و در عکاسی شب تمام فیلتر ها را از لنز باز کنید.

۵


استفاده از منوهای پیش فرض دوربین. برای کمک به شما در عکاسی شب حالت هایی دارند که شما می توانید با استفاده از آنها با کنترل سرعت شاتر ( سرعت دریچه) و دیافراگم (اندازه ی دریچه) به عکس مطلوب تری برسید.

نکته :هنگام عکاسی در شب از دوستان خود بخواهید هنگام گرفته شدن عکس بدون حرکت بمانند.

———————————

درباره‌ی

همچنین ببینید

آموزش کامل فتوشاپ در عکاسی

قیمت این محصول: ۱۸,۹۰۰ تومانابتدا محصول را درب منزل دریافت کنید و سپس هزینه آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عطر و ادکلن ارشاکو